• 20.05.14, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ACE Logistics laieneb Soome

Suuremaid Eesti omanikele kuuluv logistikafirma, ekspedeerimisettevõte ACE Logistics Group laieneb Soome. Põhjanaabrite turul läbilöömiseks loodi seal ühisettevõtte Euroopa ühe suurema logistikaettevõttega Dachser.
ACE Logistics Group oli Äripäeva viimases ekspedeerimis- ja agenteerimisettevõtete TOPis seitsmendal kohal. ACE Logistics Groupi käive oli eelmisel aastal 18 miljonit eurot ning maksude-eelne kasum 1,6 miljonit eurot.
ACE Logistics Group AS on logistikaettevõtete valdusfirma, mille põhifunktsioon on tütarettevõtete aktsiate hoidmine ja grupi strateegiate kujundamine. Vastavalt pikaajalisele strateegiale osutavad grupi ettevõtted lennu-, mere- ja maanteetransporditeenused, samuti erinevaid lao- ja logistikateenuseid.
Ettevõttes kuulub Ithal Nõukojale kuulub 58,41%, Karli Laboti osalus on 34,09% ja Teet Järveküljel 7,5%
Intervjuu ettevõtte ACE Logistics Groupi tegevjuhi Andres Matkuriga:
Miks siis ikkagi Soome ja miks just nüüd?Miks just nüüd? Asjaolud sobisid, olime seda laienemist ette valmistanud aktiivselt aasta aega, passiivselt kaks aastat.
Miks just Soome? Kui me vaatame, millistes riikides meie ettevõte täna tegutseb, kolmes Balti riigis ja Valgevenes, ning kui me vaatame seda, kes on meie rahvusvahelised partnerid, siis oli see laienemine loogiline. Ega meil palju kohti ole, kuhu laieneda saaksime. See oli meil katmata ala, samuti meie partneri jaoks, kellega koos sinna turule läheme.
Teie jaoks on oluline olla Soomes ka füüsiliselt kohal?Jah, meil on seal koostööpartneriga loodud tütarettevõte ja alustamegi nüüd kohe juuni alguses sellega. Ettevõtte lõime juba aasta alguses.
Kui palju olete uusi töötajaid palganud?Esialgu on seal neli töötajat, kuid eks vaatame, oleneb, kuidas asi minema hakkab. Eks siis palkame järjest juurde.
Plaanite lähiaastail kahekordistada saadetiste arvu. Mis nipiga te seda teete?Kui me vaatame Soome turgu, siis hindame seda kolme Balti riigi turuga võrreldes umbes sama suureks või isegi suuremaks. See võiks meile tähendada sellises suurusjärgus kasvu. Ülejäänud pool oleks siis meie enda plaaniline kasv. Soome lisandumine annab saadetiste arvule tänases kontekstis pea poole juurde.
Tegemist on väikesaadetiste maanteetranspordiga.
Kas te Soome turul pakute teenuseid oma kaubamärgi alt?Ei, tegutseme partneri kaubamärgi alt, mis on Euroopas väga tugev. Eelmise aasta põhjal võib öelda, et Dachser on Euroopa suurim maantee-väikesaadetiste operaator. Soome turul kasutame nende kaubamärki.
Milliseks plaanite oma selle aasta käivet ja kasumit?Meie Baltikumi ja Valgevene ettevõtteid vaadates arvan, et pluss 10% võiks olla hea tulemus.
Eelmisel aastal oli võrreldes aasta varasemaga sarnane tulemus, miks siis kasvu ei tulnud?Põhjused on erinevad. Meie lennutranspordimahud on vähenenud, see andis varem suhteliselt head käivet. Samal ajal maanteetranspordi mahud on suurenenud. Saadetiste arv meil kasvas 20% samal ajal, kui käive vähenes.
Soome majandusnäitajad on viimasel ajal noolega allapoole olnud, kas see teid murelikuks ei tee?Teeb murelikuks küll, kuid teistpidi, see annab ka võimalusi. Raskel ajal vaadatakse koostööpartnereid üle. Kui meil oli suurim majanduslangus 2008-2009, siis elu näitas, et maanteetranspordi saadetised muutusid väiksemaks ja see oli vesi meie veskile. Me tegelemegi väiksemate saadetistega, mis pole päris kullersaadetised, kuid mis ei ole ka veoki täiskoorem.
Tookord languse ajal klientidel veomahud vähenesid ja tekkis rohkem väikesaadetisi, ja see oli meile positiivne. Neil aastatel meil saadetiste arv ei vähenenud. Seepärast näeme ka praegu enda jaoks võimalust.

Seotud lood

Uudised
  • 16.08.16, 13:32
ACE Logistics laienes kummalisse riiki
ACE Logistics Grupi juht Karli Lambot räägib, et viimane riik, kuhu laieneti, oli Valgevene, ja lisab, et see on otsekoheselt öeldes üks kummaline riik.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele