Tallinna Sadama juhatus jätkab konsultatsioone praegu mandri ja saarte vahel sõitvate praamide omanikuga ning võimalike laevaehitajatega, teatas eile ettevõtte nõukogu liige Remo Holsmer.
Ligi poolteist tundi kestnud istungil arutati võimalust praamide hankimisel kasutada riigiabi, samuti võeti vaatluse alla majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) ja rahandusministeeriumi koostatud hankedokumendid. Eile ühtegi konkreetset otsust vastu ei võetud, vaid pandi paika konsultatsioonide pidamise tähtaeg 5. märts. Holsmeri sõnul oli nõukogu otsus konsultatsioonide jätkamiseks konsensuslik, mistõttu hääletamist ei toimunud.
"Praamiliikluse korraldamine mandri ja saarte vahel ei ole praegu Tallinna Sadama põhitegevus, vaid kõrvalt tulnud. Seda ei ole meie strateegias ega arengukavas. Me peame siin lähtuma sellest kui ärist ehk kokkuvõttes peab see olema tasuv," selgitas Holsmer. Tema sõnul ei saa järgmisel, 11. märtsil toimuval nõukogu istungil välistada lõplikku otsustamist, kuid selleks peaksid konsultatsioonid olema viljakad ja eile koosolekul õhku jäänud küsimused peavad leidma vastused.
Holsmeri teatel pidas MKM laevade ostmiseks poolteist aastat praeguste praamide omanikega läbirääkimisi, kuid need jooksid rappa. Nüüd jätkab läbirääkimistega Tallinna Sadama juhatus. Nõukogu liikme sõnul ei saa Tallinna Sadam äriettevõttena otsustada praamihanke tegemist teadmiseta, kas ettevõttel on leping, mida praamidega tehakse või kus nendega sõidetakse. "Nõukogu jaoks on omaniku tahe küll ülimuslik, kuid hetkel ei ole riik ega üldkoosolek seda kirjalikus vormis väljendanud," lisas Holsmer.
Holsmeri sõnul osalesid istungil kõik nõukogu liikmed, kellele lisandusid MKMi esindavad kantsler Marika Priske, siseturu asekantsler Merike Saks ja õigusosakonna juhataja Eva Vanamb.
Tallinna Sadama nõukogusse kuuluvad Neinar Seli (esimees), Kalev Lillo, Priit Paiste, Veiko Tishler, Remo Holsmer, Tiit Riisalo, Andres Lume ja Hillar Teder.
Seotud lood
Tallinna Sadama nõukogu andis ettevõtte juhatusele volituse pakkumise esitamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinide operaatori riigihankel. Hanke võidu korral soetab Tallinna Sadam liinidel reisijate teenindamiseks neli uut parvlaeva.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.