• 20.06.13, 00:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uue kruiisikai ehitusel algas aktiivseim tööperiood

Vanasadama uue kruiisikai ehitusel alustati terasvaiade paigaldamist, mis on ehituse kõige intensiivseim periood.
Kruiisikai rajaja BMGS Eesti filiaal rammib merepõhja ligi 200 kuni 46 meetri pikkust vaia. “Uue kruiisikai ettevalmistavate ehitustöödega alustati mai keskel ja tänaseks oleme sealmaal, et ehitusel algab kõige intensiivsem periood ehk vaiade rammimine,” lausus AS-i Tallinna Sadam ehitusjuht Peeter Nõgu. “Sel nädalal alustab ehitaja maapealsete ja eeldatavalt nädala pärast veepealsete vaiade rammimisega.”
Kokku paigaldatakse kaiehituse käigus ligi 200 terasvaia, mille pikkus jääb vahemikku 30-46 meetrit. Terasvaiade seinapaksus on maapinnas 12,5 millimeetrit ja vette jäävas osas 16 millimeetrit, vaiade läbimõõt on 1016-1220 millimeetrit. Vaiad täidetakse seest liivaga, ülemise nelja meetri osas betooniga.
“Samaaegselt esimeste vaiade paigaldamisega algavad ka kai pealisehitise betoonitööd,” rääkis Peeter Nõgu. “Kokku kulub kruiisikaile 6600 kuupmeetrit betooni.”
Vaiade rammimine kestab oktoobrini. Kaile paigaldatakse sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustus ning navigatsioonimärgistus. Samuti saab kai elektrivarustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja veesügavusega 11 meetrit Kroonlinna nullist.
Kuni 340 meetri pikkuseid ja 42 meetri laiuseid ning kuni üheksameetrise süvisega kruiisilaevade vastuvõtmist võimaldava kai valmimistähtaeg on 1. mai 2014.
Kruiisikai ehitusmaksumus on 9,8 miljonit eurot.

Seotud lood

Uudised
  • 03.05.13, 13:33
Tallinna Sadam valis välja kruiiskai ehitaja
AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele