• 03.05.13, 13:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam valis välja kruiiskai ehitaja

AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.
Kuni 340 m pikkuseid ja 42 m laiuseid ning kuni 9 m süvisega kruiisilaevade vastuvõtmist võimaldava 421 m kai valmimistähtaeg on 1. mai 2014.
Vanasadama uue kruiisikai ehitushankele esitati kokku kuus pakkumist, mille hinnavahemik oli 9,81-12,45 miljonit eurot. Pakkumised esitasid lisaks hüdrotehnilisi objekte ehitavale BMGS Eesti filiaalile Nordecon AS, OÜ Astlanda Ehitus, ASi Merko Infra, ASi Merko Ehitus Eesti ja Inseneriehituse ASi konsortsium, KMG Inseneriehituse ASi ja Per Aarsleff ASi konsortsium ning ASi Maru Ehitus, ASi LNK Industries ja ASi Latvijas Tilti konsortsium.
Investeering uude kruiisikaisse on tingitud aasta-aastalt kasvavast nõudlusest Tallinna kui kruiisisihtkoha järele ja üha suuremate kruiisilaevade eelistamisest reisifirmade poolt, teatas Tallinna Sadam.
Tallinna Sadama prognooside kohaselt jõuab Tallinna külastavate kruiisireisijate arv juba uue kruiisikai valmimise hooajal ehk 2014. aastal poole miljoni inimeseni. Tänavu ootab Tallinna Sadam 485 000 kruiisireisijat, eelmisel aastal külastas Tallinna 440 000 kruiisireisijat.
Vanasadama senise kruiisikai kõrvale ehitatava uue kai kogupikkus on 421 meetrit, laius 20 meetrit ja sügavusega maapinnast 11 meetrit . Ehitaja paigaldab kaile sildumisseadmed, pääste- ja turvavarustuse ning navigatsioonimärgistuse. Samuti saab kai elektrivarustuse koos välisvalgustusega, sidevarustuse, torustikud laevadele olmevee andmiseks ja reovee vastuvõtuks.
Ehitustööde käigus kavandatud merepõhja süvendustööde maht on hinnanguliselt 12 300 kuupmeetrit.
Vanasadama esimene, spetsiaalselt kruiisilaevade vastuvõtmiseks ehitatud 339 meetri pikkune kai valmis 2004. aasta kevadel, makstes toona üle 80 miljoni krooni ehk üle 5,1 miljoni euro.

Seotud lood

Uudised
  • 18.01.12, 11:51
Tallinna Sadam kavandab kruiistituristide arvu kahekordistamist
Tallinna Sadam ehitab tänavu uue kruiisilaevade kai, mis annab sadamale võimaluse võtta vastu senisest kaks korda rohkem kruiisituriste , ehk iga päev kuni 18 000 inimest.
Uudised
  • 24.04.12, 11:43
Tallinna Sadam keeldus kruiisturistide raha linnaga jagamisest
Tallinna sadam keeldus ettepanekust maskta linnale 50% kruiisturistidelt võetavast tasust.
Uudised
  • 13.02.13, 14:18
Kruiisireisijad toovad Eestisse 51 miljonit eurot
Konsultatsioonifirma G.P.Wild mulluse uuringu kohaselt tõid kruiisituristid Tallinnale ja lähiümbruse majandusele kokku 51 miljonit eurot.
Uudised
  • 29.04.13, 16:01
Kruiisilaevad toovad homsest Tallinna 485 000 reisijat
30. aprillil algab Tallinna Vanasadamas tänavune kruiisihooaeg, mille jooksul külastab Tallinnat 485 000 reisijat.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele