Tallinna Sadam ehitab tänavu uue kruiisilaevade kai, mis annab sadamale võimaluse võtta vastu senisest kaks korda rohkem kruiisituriste , ehk iga päev kuni 18 000 inimest.
Kai ehitus algab tänavu aasta teises pooles ning alustab tööd 2014. aastal. Uue kruiisikai projekt on valmis ning sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa kinnitusel kuulutatakse peatselt välja ehitushange, misjärel selgub ka kai ehituse maksumus.
Uue kai valmimisel saab sadam teenindada ühel päeval korraga neljaüle 250 meetri pikkust laeva ja olenevalt suurusest ka 3-4 väiksemat laeva. See tähendab, et praeguse kuni 10 000 kruiisituristi asemel saab Tallinnat külastada iga päev kuni 18 000 laevakruiisi turisti.
Koos kai ehituse planeerimisega uurib sadam ka linna võimalusi nii suurt turistide hulka teenindada. Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul annab sadam endale selgelt aru probleemidest, mis reisijate arvu sellise kasvuga võivad kaasneda. „Tallinna põhiline vaatamisväärsus ja turismimagnet – vanalinn - jääb juba praegu mitme kruiisilaeva üheaegsel külastusel turistidele kitsaks,“ tõdes Kaljurand.
Samas on mõeldamatu müüa kruiisifirmadele Tallinna kui atraktiivset sihtkohta ilma vanalinna külastamise võimaluseta. „Et mitte kaotada tulevikus kruiisifirmade huvi Tallinna vastu näeme me kruiisiturismi arendamisel Tallinnas omalt poolt alternatiive ja tegevusi, mille rakendamise korral oleks võimalik reisijatevooge paremini hajutada ning vältida kõigile ebameeldivaid ummikuid ja ülerahva statust populaarsete vaatamisväärsuste juures,“ ütles Kaljurand. Neid probleeme arutati eile EASi, Tallinna Ettevõtlusameti, Eesti Turismifirmade Liidu ja Tallinna Giidide Ühingu esindajatega.
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul on tegemist problemaatikaga, mida annabki kõige paremini lahendada kõigi osapoolte koostöös. „Tallinnale oleks vaja juurde uusi turismitooteid, mis füüsiliselt jääksid kaugemale vanalinnast ja kesklinnast laiemalt,“ märkis Mutso.
Mutso sõnul peab kruiisitoote arendamiseks Tallinnas kindlasti tegema korrektuure ka koostöös turismifirmade vahel, et koordineerida paremini ekskursioonigruppide liikumist erinevate turismiobjektide vahel. Mutso sõnul ei ole täna kahjuks enam ka haruldane, kus Tallinn ei ole alati piisavalt hea keele- ja väljendusoskusega giide (eelkõige eksootilisemate keelte osas).
Eilse kohtumise ühe tulemusena leppisid osapooled kokku, et EASi ja Tallinna linna kaasabil korraldatakse lähiajal Tallinna giididele täiendkoolitusi.
Seotud lood
30. aprillil algab Tallinna Vanasadamas tänavune kruiisihooaeg, mille jooksul külastab Tallinnat 485 000 reisijat.
AS Tallinna Sadam sõlmis Vanasadama uue kruiisikai ehituslepingu BMGS Eesti filiaaliga. Ehituslepingu maht on 9,8 miljonit eurot.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.