Rimi Eesti Foodile logistikateenust pakkuva Havi Logistika tegevjuhi Roger Allase sõnul on nad mitmed tegevused standardiseerinud, et tagada tarneahelas suurem efektiivsus.
Äripäeva Logistika klubis esinedes rõhutas Allas, et paremad tulemused sünnivad läbi koostöö. Kogu logistikaprotsessi optimeerimise tulemusena on saavutatud kauplustesse õigeaegne tarne, vähene kilomeetrite läbimine ning ühele alusele kulutatakse vähem minuteid. „Oleme kõikide osapoolte ooteajad ära lõiganud, et keegi ei peaks ootama kellegi järgi,“ ütles Allas.
Üks suuremaid muutusi on Rimi Jüri kesklaos see, et Rimi formaadi kauplustesse saadetavad alused komplekteeritakse alates märtsist 2013 vastavalt tooterühmadele. „Kui alustele on kombineeritud ühe kategooria kaup, siis see annab efektiivsust nii kaupluses kui ka laos,“ ütles Allas.
„Kui ennem pidi ühe alusega terve kauplusele ringi peale tegema, et kaup riiulitele paigutada, siis nüüd saab sõita alusega osakonda ja töö on efektiivsem,“ lisas Kahju. Lao vaates on aga võidu andnud see, et erinevate kategooriate kaup ühildub transpordiühikusse oluliselt paremini ning see võimaldab tooteid kiiremini komplekteerida. Lisaks sellele on võimalik nüüd Rimi tarneahelal juhtida kaupade tarnetihedust kauplustesse kategooriapõhiselt. Näiteks tööstuskaupa saame saata pigem suuremas koguses ja harvemini, suvel jooke aga pigem nii tihedalt kui võimalik, ütles Kahju.
Ühe muudatusena kauasäiliva kauba kesklaos on viidud sisse ka kampaaniakaupade eraldi päeval komplekteerimise mudel, kus 80% kogu kampaania oodatava mahu komplekteerimine on organiseeritud ühele päevale. Selle muudatuse elluviimisest on laos saavutatud produktiivsuse kasv, kuna ühel päeval on võimalik komplekteerida ühe toote kohta oluliselt suurem maht. Samuti avaldub Kahju sõnul selge võit kauplustes, kus üks päev nädalas tuleb sisse ainult kampaania kaup ning on võimalik üles ehitada kogu kampaaniaväljapanek korraga.
Suurem muudatus on märtsis tehtud ka värskete kaubakategooriate tellimuse viitaegades. Kahju kinnitusel on muutunud tarneahel tellimusest tarneni küll pikemaks, kuid sellevõrra on kogu tarneahelal rohkem aega planeerida ja tagada tarnetäpsus. „Klientidel kaupade saadavus ei ole kannatada saanud vaid pigem kaupa on rohkem lettidel saadaval,“ ütles Kahju. See on olnud võimalik tänu täpsemale tsentraalsele planeerimise ja kogu ahela vahelisele kommunikatsioonile.
Allase ja Kahju sõnul on efektiivsusest saanud hasart, mis tekitab soove saavutada veel paremaid tulemusi.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.