Täna avati Mitsubishi Muuga-Kaluuga konteinerrongiliin, millega saadetakse kolm korda nädalas Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalist autode varuosi Mitsubishi Venemaa koostetehasesse.
Varuosade saatmiseks Mitsubishi tehasesse laaditakse Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalis rongile 40 jalased konteinerid autode detailidega. Konteinerid liiguvad rongidega Kaluuga koostetehasesse. Tühjad konteinerid naasevad Transiidikeskuse terminali, kus nad ootavad laevatamist Mitsubishi tehasesse või väljastatakse Eesti eksportkaupadele või evakueeritakse mõnda teise sadamasse. Iga nädal väljub Muugalt Kaluugasse kolm konteinerrongi, mis viivad Mitsubishi tehasesse kokku 200 TEUd konteinereid.
Konteinerrongiliini testiti möödunud aasta oktoobrist. Selle aja jooksul saadeti Kaluugasse 5 rongikoosseisu. Testiti kogu varustusahelat, mis hõlmab lisaks konteinerterminalile laevaliini, kes korraldab konteinerite saabumise Muuga terminali, Eesti Raudteed ja erasektori vagunipargi ettevõtet, kelle veeremitel kaup liigub, Eestis ja Venemaal tegutsevaid raudteeoperaatorettevõtteid ning ekspediitoreid. Kõigi tarneahela lülide andmeside pidi töötama sünkroonis, et informatsioon saadetise liikumise kohta oleks kättesaadav oluliselt enne saadetise saabumist sihtpunkti.
Konteinerrongiliini avamisel osalesid Bank of Tokyo-Mitsubishi Euraasia juhtkonna esindajad (Yuki Inanaga ja Shohei Yamaguchi), Mitsubishi Motors RUS peadirektor Yukio Matsumoto, Mitsubishi logistika ettevõtte juht Susumu Arimoto ja Kaluuga (Citröeni, Peugeoti ja Mitsubishi) koostetehase juht Hiroshi Matsubara. Kohal olid ka projekti Eesti partnerite Transiidikeskus, MTF Logistics, Eesti Raudtee, EVR Cargo ja Tallinna Sadama juhid, samuti rongi Venemaa operaatori LOGOPER juht Yuri Lopusov.
Muuga-Kaluuga konteinerrongiliini avamine

14 fotot
- Muuga-Kaluuga konteinerrongiliini avamine
- Foto: Andras Kralla
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee kinnitusel on Kaluuga koostetehase varustamiseks Mitsubishiga käivitatud konteinerrong äratanud huvi ka teistes autotootjates.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.