• 03.01.13, 11:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Olerex sai Väo ristmiku rahastamisega vastu näppe

Kütusefirma Olerex investeeris Väo liiklussõlme ehitusprojekti mõnisada tuhat eurot, kuid see panus võib detailplaneeringu peatamise tõttu tühja minna.
Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ütles Äripäevale, et kommenteerib Väo ristmikuga seonduvat täiendavalt pärast seda, kui erinevad osapooled on saavutanud kokkuleppe. Edasise tegevuse osas tuleb ametil kokku leppida esmalt Tallinna linnavalitsusega, aga võtmeküsimus saab ameti jaoks olema hoopis kompromissi leidmine Olerexiga, kelle krunt jääb ristmikualasse.
Olerex rahastas oma erahuvi tõttu - keset ristmikku pidi kerkima kütusefirma tankla - liiklussõlme ehitusprojekti koostamist, mis Äripäeva andmetel võis maksma minna suurusjärgus 400 000 eurot. Olerexi jaoks võib olla tegemist „mahavisatud” rahaga, kuna uus lahendus ei pruugi tanklaga enam arvestada. Seda raskem saab olema maanteeametil Olerexi krundi omandamine. „Maanteeamet teeb teile ettepaneku alustada läbirääkimisi teile kuuluva maaüksuse omandamiseks,” kirjutas maanteeameti peadirektor Adamson Olerexi omanikele, selgub ameti dokumendiregistris olevast kirjast.
Need läbirääkimised ei ole sugugi esimesed. Eelmise aasta alguses kommenteeris maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger, et vaatamata ameti püüdlustele ei ole Olerex näidanud üles valmisolekut riigiga üleüldse mingitki vabatahtlikku kokkulepet saavutada. Kütusefirmale on minevikus tema krundi eest pakutud umbes 3,7 miljonit krooni (u 240 000 eurot). Sellest suuremagi summa on aga praeguseks Olerex ise tulemuseta kulutanud sõlme ehitusprojekti rahastamiseks.
Olerexi ühe omaniku Antti Moppeli sõnul on nemad kütusefirmas vaatamata tagasilöökidele veendunud, et ristmiku lõplik planeering arvestab kõigi osapoolte huve. "Omalt poolt aitame sellise lõpptulemuseni jõudmisele igati kaasa," kinnitas ta. Moppel lisas, et uue Väo liiklussõlme planeerimine on vahelduva eduga kestnud juba enam kui kümmekond aastat. Selle aja sisse on mahtunud nii ehitusloa väljastamisi kui tühistamisi, detailplaneeringute kehtestamisi ja tühistamisi ning Olerexi kinnistu omandamise läbirääkimiste alustamist ja lõpetamist.
Väo ristmiku liikluslahenduse ohtlikkusele ja eelkõige keset liiklussõlme kavandatud tanklaga seotud probleemidele on eelmisel aastal viidanud mitmed asjatundjad – esimese liiklusohutusauditi ekspertiisi koostajad (mille maanteeamet tellis Äripäeva survel), sõltumatud teedeinsenerid oma kirjalikus vastuväites detailplaneeringule ning ning viimati täiendava liiklusohutusauditi koostajad. Maanteeamet teatas detailplaneeringu peatamisest enne jõule, kuid ei tunnistanud endiselt tanklast tingitud ohte, vaid viitas uutele ootamatult avastatud puudustele.
Väo liiklussõlm ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid, mistõttu sõlm on Eesti maanteetranspordi üks tähtsamaid.

Seotud lood

Uudised
  • 06.12.12, 08:31
Väo ristmik surutakse läbi ohtlikuna?
Värske liiklusohutusaudit annab Väo ristmiku projekti ohutusele mitterahuldava hinnangu ja on järjekorras juba mitmes kriitika, kuid maanteeamet kavatseb sama projektiga edasi minna.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele