• 08.11.12, 10:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lillo: meremaksude tõus tuleks edasi lükata

Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalev Lillo soovitab loobuda plaanist jõustada merevedude maksutõusust 1. jaanuarist.
Riigikogus oli eile esimesel lugemisel meresõiduohutuse seaduse muudatus, mis asendaks senise tuletornitasu ja navigatsioonitasu veeteetasuga ja tõstab merevedusid puudutavaid makse keskmiselt kaks korda.
„Täna pole kriisiolukorda, mis võimaldaks kõrvale jätta merendussektori õigustatud ootuste printsiipi muutusi piisavalt kaua ette teada. Kui seadus vastu võetakse, kuulutatakse see välja alles jõulude eel. See ei ole kindlasti kooskõlas seadusloome hea tavaga ja tõstab praeguse plaani kohaselt tasumäärasid oluliselt juba 1. jaanuarist. Vähemalt pool aastat peaks see asi ette teada olema,“ teatas Lillo. 
Uus tasu tooks riigieelarvesse kuni 20 lisamiljonit ehk senisest kaks korda enam. Logistikuid paneb muretsema, et seaduse kohaselt peaksid jäämurdmise kinni maksma ka näiteks suvel Tallinna külastavad kruisiilaevad, mis seda teenust aga ei vaja ega kasuta. Eesti sadamatesse sisenemine kallineks kuni kuus korda ning see on firmadele, näiteks väetisetransiidiga tegelev DBT, juba klientide näol maksma läinud.
Tasu kehtestav meresõiduohutuse seaduse muutmise seadus ei ole veel vastu võetud, kuid sellega kaasnevad rahasummad on tuleva aasta eelarves planeeritud.
Autor: aripaev. ee

Seotud lood

Uudised
  • 03.12.12, 16:42
Üllar Raad: tasu tõusu viibimine hea
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Uudised
  • 11.10.12, 09:58
Laevandustasud kallinevad. Kuni kuus korda!
Valitsus on saatnud Riigikogule menetlemiseks meresõiduohutuse seaduse muutmise, mis tõstab laevade veeteetasu kuni kuuekordseks.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele