Tesco veab Suurbritannia supermarketite trendi, kus poodide varustamisel kasutatakse raudteekonteinereid, muutes sellega raudteevedusid, mida kasutatakse traditsiooniliselt söe-, terase- ja kemikaaliveoks, vahendab Bloomberg.
Suurbritannia suurim jaekaupmees Tesco, Marks & Spencer ja Wal-Mart Storesi Asda kärbivad transpordikulusid ja säästavad aega, vältides ülerahvastud maanteid.
Esmakordselt muutusid konteinerid Suurbritannia raudteel miljardi naela äriks 2011. aastal, omades 27protsendist osakaalu raudteevedudes.
„Logistikat mõjutavad üha enam maanteetranspordi kulud ja saadetiste kohaletoimetamise katkestused,“ ütles logistikafirma Prologise Suurbritannia juht Andrew Griffiths. Tema klientideks on Tesco ja J Sainsbuty. „Rohelised teemad ja raudtee muutuvad aina atraktiivsemaks.“
Ühendkuningriigi raudteedel on kiiremini kasvavaks haruks konteinerveod. DB Schenker Rail U.K. logistikadirektori Carsten Hinna sõnul on konteinerveod kasvanud alates 2003. aastast 7,5 protsenti aastas.
Tesco on Suurbritannia jaekaupmeestest suunanud suurima osa oma vedudest maanteedelt raudteele.
Siiski moodustavad raudteeveod vaid alla kümne protsendi kogu vedudest võrreldes 2/3 maanteevedude, 23% veeteedest ja 5% toruvedudest.
Osaliselt on selles süüdi vedurite kõrged püsikulud, mis on koormaks lühikeste vahemaade läbimisel. Raudteeveod on konkurentsivõimelised vaid 200miilistel või pikematel vedudel.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.