ERAA initsiatiivil on mullu suvest käima pandud ka elektroonne piiriületus Venemaaga. Kuldkepp leiab, et see on suur töövõit ning elektrooniline piiriületus võiks olla kasutusel ka mujal Euroopas. ERAA on esitanud piiriületuse ootejärjekorra infosüsteemile ka patenditaotluse. „Elektroonne piiriületussüsteem annab võimaluse piiriületuse aega planeerida, tänu millele saavad sõidukiga piiriületajad saabuda piirile määratud ajaks – see kaotab vajaduse oodata elavas järjekorras,“ sõnas Kuldkepp. „Pole ju saladus, millised kohutavad järjekorrad ning ebainimlikud tingimused veel mõned aastad tagasi piiriületust ootavatel autojuhtidel olid.“
Piiriületuse eelbroneeringuid saab ettevõtte logistik või autojuht teha eesti, inglise ja vene keeles, edastades selleks andmed piiriületust planeeriva sõiduki ja isikute kohta. Seda saab teha veebis, helistades, saates sõnumi või registreerudes ka piiripunkti läheduses oleval ametlikul ootealal. Aega saab broneerida kuni 90 päeva ette. „Süsteem on tänaseks igatpidi testitud ja järele proovitud,“ sõnas Kuldkepp. „See küll ei kiirenda piiriületust, kuid on hea võimalus reageerida probleemidele, mis võivad tekkida.“
Ta lisas, et ERAA on elektroonilist piiriületussüsteemi propageerinud üle Euroopa, ent suurtes riikides on seda bürokraatia tõttu keerukas rakendada. „Eesti plussiks on meie väiksus, edumeelsus, konkurents ja bürokraatia vähesus,“ arvas assosatsiooni peasekretär.
Lisaks parklate rajamisele ehitab ERAA peamaja kõrvale Tallinnasse Narva maantee 91 kinnistule uut õppehoonet. Uue maja valmimise tähtajaks on määratud juuni-juuli. „Uus kahekorruseline maja on projekteeritud ja rajatud kooskõlas meie peamaja, ajaloolise Burchardt-Höfneri härrastemajaga, mis kunagi kuulus Tallinna Raeapteegi omanikele,“ rääkis peasekretär. „Hoone esimesele korrusele tuleb õppesaal ning teisele kolm bürood.“
Kinnisvara pole sugugi ainus kõrvaltegevus, millega ERAA tegeleb: Luhamaale on rajatud ka korralik 120 meetri sügavusele liivakivi kihti ulatuv puurkaev, kust saab kõigi näitajate kohaselt väga heal tasemel joogivett. Kuldkepp nendib küll, et mineraalvee tootmine jääb kaugemasse tulevikku ning mõtlematult investeeringuid tegema ei hakata, kuid samas on võimalik koostöö mõne oma ala professionaaliga.
Lisaks on ERAA eelnevate aastate jooksul edukalt käivitanud autojuhtide koolitusfirma ja rehviettevõtte, mille mõlema osalused on tänaseks küll märkimisväärse kasuga partneritele maha müüdud.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon on autovedusid teostavate ettevõtjate vabatahtlik ühendus, mille eesmärgiks on autoveonduse kui tegevusala arendamine ning liikmete huvide ja õiguste kaitsmine. 1991. aastal asustatud ERAA on 1992. aasta maist Rahvusvahelise Maanteetranspordi Liidu (IRU) täisliige.
Selle artikli ilmumist toetas Eesti rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon.