Riik läheb viienda parvlaeva hankega juba kolmandale ringile
Taristuminister Vladimir Svet andis korralduse alustada uue, juba kolmanda hankemenetlusega 5. parvlaeva otsinguks ning tühistada oktoobris välja kuulutatud hange, kuna see ületab eraldatud eelarvelisi vahendeid.
Kolmandal korral plaanib riik muuta hankevormi, et planeeritud laevaehitus olemasolevasse eelarvesse ära mahutada.
Foto: Riigilaevastik
„Meie eesmärgiks 5. parvlaeva hankimisel peaks olema mitte ainult parvlaevateenuse jätkusuutlikkus ja selle kvaliteet, vaid ka kindlus, et see hiiglaslik investeering panustab Euroopa Liidu ja Eesti majanduskasvu. Andsin Riigilaevastikule korralduse valida selline hankevorm, mis annab veel suurema võimaluse Eesti ettevõtetele tulla hankesse konkurentsivõimelise pakkumisega ning jätab riigile vajalikke läbirääkimisvõimalusi ja paindlikkust. Ühtlasi tuleb kaaluda piirangud sellele, kus riikides võib laevade ehitamine toimuda,” ütles taristuminister Vladimir Svet.
Riigilaevastik koos Kliimaministeeriumiga on otsustanud teha muudatusi läbi kukkunud 5. parvlaeva projektis, et tagada ehituskulude püsimine esialgses eelarves - uus laev saab olema väiksem, kuluefektiivsem ning peaks valmima 2026. aasta sügiseks.
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Riigilaevastik hangib suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks ainulaadse energiatõhusa laeva, mis saab sõita ka täielikult vesinikkütusel ja opereerida müra- ja vibratsioonivabalt.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke, et leida veoteenuse osutaja suursaarte parvlaevaliinidele Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa vahel. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 1.02.2024.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.