40miljoniline Saaremaa parvlaeva hange kukkus läbi
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Sellist aku-vesinik parvlaeva soovib riik osta. Foto: Riigilaevastik
Ehkki hanke juurde registreerus 17 huvitatud ettevõtet, nende seas mitmeid mainekaid laevaehitajaid Euroopast ja väljapoolt, siis ainsana laekus kolme Hiina ja ühe Eesti ettevõtte ühispakkumus.
BLRT Gruppi kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding sõlmis Norra suurima parvlaevafirmaga Torghatten Nord AS lepingu täiselektrilise parvlaeva ehitamiseks.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke, et leida veoteenuse osutaja suursaarte parvlaevaliinidele Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa vahel. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 1.02.2024.
Riigilaevastik hangib suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks ainulaadse energiatõhusa laeva, mis saab sõita ka täielikult vesinikkütusel ja opereerida müra- ja vibratsioonivabalt.
Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja ja Saaremaa vallavanem Mikk Tuisk saatsid regionaalminister Madis Kallasele ühispöördumise, et tihendada praamiliiklust Sõru–Triigi liinil.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.