Estonian Airist kinnitati, et uute Embraer E-Jet lennukitega vahetatakse välja praegu kasutuses olevad Beoingud. Hiljuti soetatud Bombardierid jäävad esialgu alles.
„Meie esmane ja kõige tähtsam eesmärk on soetada õige suurusega lennukid, mis aitavad ettevõttel kasumisse jõuda,“ ütles Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen. Efektiivsuse saavutamine ühte tüüpi lennukite kasutamisega on tema sõnul pikemaajalisem eesmärk ja selleni plaanitakse jõuda kahe aasta jooksul. „Seega, esialgu jätkavad Bombardierid teenistust.“
Lennukite ostu finantseerimistingimusi ei ole Eskelineni kinnitusel Estonian Airil voli avaldada. Esimesed neli lennukit liisitakse Finnairilt. Ülejäänud lennukite soetamisel kasutatakse kapitali- või kasutusrenti. Embraer teeb koostööd 25 liisingufirmaga ja 40% nende uutest tarnetest toimuvad liisingleppe alusel, selgitas Eskelinen.
Estonian Air peab hetkel läbirääkimisi lennukitootja ja liisingufirmadega ülejäänud kaheksa lennuki tarnetingimustes ja -aegades. Praeguste plaanide kohaselt liisitakse ülejäänud lennukid liisingufirmast või soetatakse otse tootjalt. „Üldjuhul otsustatakse selle alusel, milline on olukord lennundusturul. Näiteks, kas ebastabiilne olukord lennundusturul võimaldab hankida suhteliselt uusi lennukeid madalama hinnaga jne,“ lausus Eskelinen.
Seotud lood
Estonian Air ostab oma strateegia elluviimiseks Embraeri E-Jet-tüüpi lennukid. Esimesed neli lennukit saabuvad juba sellel kuul, ülejäänud lennukite osas peetakse tootja ja liisingfirmadega läbirääkimisi.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.