Aastal 2025 ei ületa maailma kogu automüügis elektrisõidukite osakaal 15 protsenti, prognoosib KPMG autosektori juhtide uuring.
„Uuringu tulemused näitavad, et autosektori juhtidel ei ole selget ettekujutust, kuhu tööstusharu liigub,“ ütles KPMG Baltics OÜ partner ja transpordisektori juht Andres Root „Kindel on vaid see, et elektrisõidukeid puudutav on sektori kõige tundlikuma loomuga trend – elektriautode laiem levik sõltub paljudest keerulistest asjaoludest.“
Root märkis, et kuigi 76 protsenti uuringus osalenud autosektori juhtidest usub, et tarbijate ostuotsuseid mõjutab enim sõidukite kütusekulu, ei tõuse nende arvates 2025. aastaks elektriautode osa kogumüügis üle 15 protsendi. Siiski on oodata elektrisõidukite positsiooni tugevnemist Hiinas, Jaapanis ning mitmes kõrge majanduskasvuga riigis.
Üle 50 protsendi Hiina autoekspertidest arvab, et 2025. aastal moodustavad elektrisõidukid automüügis 11-25 protsenti, samas jaapanlastest arvab 46 protsenti, et müüdavatest sõidukitest on üle 25 protsendi elektriautod. Ameerika Ühendriikides avanev pilt on teistsugune – elektriautode osa on 2025. aastal poolte vastanute arvates 6-10 protsenti.
Autotootjad ning allhankijad ei ole kindlad, milline tehnoloogia saab elektriautode jõuallikana valdavaks. Arvatakse, et hübriidsõidukid võtavad turul liidrikoha ning meelitavad ligi suurema osa investeeringuist, kusjuures eelistatud tehnoloogiateks saavad täishübriidid ja laetavad sõidukid. Kütuseelemendiga sõidukid jäävad kolmandale kohale.
Huvitaval kombel leidis ligi kaks kolmandikku vastanutest, et lähema viie aasta jooksul on sisepõlemismootori edasiarendamine ja optimeerimine CO2 emissiooni vähendamisel tulemuslikum ja suurema potentsiaaliga kui elektriautode tehnoloogia.
Nii nagu 2010. aasta uuringus toodi ka seekord esile liigseid tootmisvõimsusi ning tootmise ülejääke. Samas leidis viiendik vastanutest, et tööstusvõimsus ei ole probleem BRIC-riikides, ehk Brasiilias, Venemaal, Indias ja Hiinas.
Linnaliiklus on üha suuremat tähelepanu pälviv teema USAs ja Jaapanis, kus üle 60 protsendi vastanutest usub, et linnaplaneerimine hakkab mõjutama sõidukite disaini ja kasutamist. Saksamaal on sel arvamusel üllatuslikult vaid 38 protsenti.
Uuringu The KPMG Global Automotive Executive Survey 2012: Managing growth while navigating uncharted routes raames küsitleti 200 autotööstuse juhtivtöötajat, kellest pooled on äriüksuste juhid. Vastanutest 47,5 protsenti tegutsevad Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonnas, 31 protsenti Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas ja 21,5 protsenti Ameerikas. 97,5 protsenti esindavad ettevõtteid aastatuluga üle 100 miljoni USA dollari ning enam kui viiendik pärineb firmadest, mille aastatulu on üle 10 miljardi dollari. Intervjuud toimusid 2011. aasta augustis, septembris ja oktoobris.
Seotud lood
Esimese ettevõttena Eestis klientide teenindamiseks elektriautod kasutusele võtnud OÜ Artvali sõidukitel kulub 100 kilomeetri läbimiseks 1,5 euro eest elektrit.
Sotsiaalministeeriumile on esimese viie päevaga omavalitsustest tulnud 26 taotlust sotsiaaltöötajatele mõeldud Mitsubishi elektriautode kasutamiseks.
Uuel nädalal avaneb elektriautode teine taotlusvoor, kus tulenevalt Mitsubishi Corporationi ja Eesti Vabariigi vahel sõlmitud heitkoguse ühikutega kauplemise vahetuskokkuleppest, saavad toetust taotleda kohaliku omavalitsuse üksused ja AS Hoolekandeteenused elektriautode soetamiseks, teatas sotsiaalministeerium.
Taanlastele elektriautosid tutvustava projekti nõustaja Henrik Isaksen soovitab Eesti valitsusel veel kord mõelda, kas tasub luua kallis üleriigiline laadimisvõrgustik või oleks mõistlikum keskenduda üksnes Tallinnale.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.