Praeguses olukorras maksavad Eesti teede parandamise ja korrashoiu kinni Eesti vedajad, välisvedajatel seda kohustust pole, rääkis Arco Transport ASi juht Ivo Krumm.
Tema oleks teemaksu seadustamise poolt. „Olen seda teemat kolleegidega oma ettevõttest ja teistest ettevõtetest arutanud. Täna maksab Eesti vedaja mootorsõiduki maksu näol teede korraldamisse ja parandamisse aga välisvedajad ei tee seda mitte,“ rääkis Krumm ja lisas, et samas on Tartu ja Pärnu maanteel liikluskoormus päris suur.
„See (teemaks-toim.) oleks väga tervitatav, sest ülejäänud Euroopas on need maksud olemas ja ka meie maksame neid. Meie klient, kes on enamjaolt Eestist ja Baltimaadest, maksab Euroopas oleva teemaksu kinni,“ märkis Krumm.
Majandusminister Juhan Parts kommenteeris Logistikauudistele teemaksu kohaldamise teemal möödunud aasta oktoobris. "Ei plaani kehtestada teemaksu. Sellega me vähendaks oma transpordiettevõtete konkurentsivõimet ja laiemalt ka teiste ettevõtete konkurentsivõimet," vastas Parts.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminitser Juhan Parts on seda meelt, et kohustuslik teemaks piirab konkurentsivõimet ning seda pole vaja kehtestada.
Lisaks juba 12 645 kilomeetri ulatuses maksustatud kiirteedele hakatakse Saksamaal kaubaveokitelt raha küsima veel ligi 2000 km ulatuses 4-realisel riigi maanteel liiklemise eest.
Alates 1. juulist 2011 ei kehti enam Poolas vana vignetti süsteem. 1. juulist rakendub teemaksu tasumiseks ViaToll süsteem.
Portugali valitsus plaanib 15. oktoobrist teemakse tõsta, vahendas Bloomberg.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.