Veeteede Amet sõlmis Trans Viking Icebreaking & Offshore lepingu, mille kohaselt lisandub Soome lahele jääd murdma veel üks laev.
Veeteede Ameti peadirektori Andrus Maide sõnul loob leping paremad võimalused jäämurdetööde korraldamiseks, sest 48 aasta vanuse jäämurdja Tarmoga on väga raske tagada rahuldaval tasemel jäämurdeteenuse osutamist Soome lahel, samuti ei piisa ainult ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate teenindamiseks.
„Lisajäämurdja prahtimine Soome lahele on kindlasti vajalik, olenemata sellest, kui raske tuleb talv, kuna ainult taoliste lepete olemasolu võib anda kindluse, et Eestis tagatakse jätkusuutlik ja ohutu talvine navigatsioon,“ ütles Maide.
Prahitav laev Tor Viking on jäämurdjate klassi kuuluv laev, mis sõidab Rootsi lipu all. Jäämurdja on 84 m pikk, 18 m lai, süvis 7,2 m, peamasinate koguvõimsus 13 400 kW.
Veeteede Ameti kinnitusel on omanikel vajaduse korral õigus prahitav laev asendada sõsarlaevadega Balder Viking või Vidar Viking. Leping sõlmiti ajavahemikuks 01.01.2012 kuni 31.03.2012 maksumusega 3,42 miljonit eurot, millele lisandub kütuse maksumus vastavalt kulule. Lepingut on võimalik vastavalt vajadusele pikendada kuni 14 päeva. Laev saabub Tallinnasse 04.01.2012.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.