2009. aasta juulis Läänemerel kaaperdatud kaubalaev Arctic Sea vedas tõenäoliselt keemiarelva valmistamiseks kasutatavat toorainet, arvavad Soome kriisiturvalisuse spetsialistid Timo Hellenderg ja Pekka Visuri, kes seda juhtumit uurisid.
Soomes tegutseva operaatorfirma Solchart Management AB alus kaaperdati, kui see oli Soome puidulastiga teel Alžeeriasse. Venemaa merevägi sai laeva kätte Aafrika läänerannikul ligi kuu aega hiljem ning kurjategijad anti kohtu alla. Mitu küsimust jäi aga lahtiseks, vahendas ERR ajalehte Helsingin Sanomat.
Uurijad usuvad nüüd, et laev oli tühi, kui see Pietarsaari sadamasse lastimisele tuli. Nende teooria järgi viidi sellele tuumatehnoloogias või keemia- või bioloogiarelva valmistamiseks kasutatav materjal. See võis toimuda merel Rootsi vetes.
Uurijad ei usu väiteid, et toimunu taga võis olla Vene riik, sest sel juhul oleks salaveoks saadud kasutada turvalisemaid marsruute.
Seotud lood
Suvel Läänemerel väidetavalt kaaperdatud kaubalaeva Arctic Sea omanik, Soome kompanii Solchart Management juht teatas ettevõtte kodulehel pankrotist.
Ametlikult kinnitamata andmetel soovivad Vene õiguskaitseorganid Eesti ametivendade abi, et tuua julgeolekunõunik ja ettevõtja Eerik-Niiles Kross Venemaale veel kord ülekuulamisele seoses kaubalaeva Arctic Sea kaaperdamisega 2009. aastal, kirjutas Postimees.
Vene Kaitseminister Anatoli Serdjukov teatas, et kolm nädalat kadunud olnud kauba-alus Arctic Sea leiti eile üles Lääne-Aafrika rannikult.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.