Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretärToivo Kuldkeppi sõnu vahendanud Logistikakuukiri kirjutas, et mullune aasta autotranspordifirmadele keskpärane ning tänavu on vedajatel probleeme Venemaaga.
2010. aastat võib autovedajate jaoks pidada Harju keskmiseks: säravaid võite polnud, aga kõige hullem ka mitte, ütles Kuldkepp.
"Tänavuse aasta kohta võib öelda, et neil, kes töötavad Euroopa suunal, probleeme pole, kuid Venemaale sõitmisel on takistusi. Nimelt vähendas Venemaa sellest aastast riiki sõiduks vajalike CEMT-veolubade arvu kaks korda," märkis ta. Kuid sellegi poolest nõudlust Venemaa vedude järele tegelikult oleks, sest sadamates kaupa jätkub, samuti tuleks seda läänest, kuid veolubade piiratud arv on takistav tegur, nentis assotsiatsiooni juht.
"Õnneks ei ole meilt Venemaale minevate vedude osakaal väga suur. Lätlastele, leedukatele ja ka poolakatele on see valusamalt mõjunud. Jääb üle ainult oodata, kuni Venemaa Maailma Kaubandusorganisatsiooni (WTO) liikmeks astub. Siis peaks ta kunstlikud tõkked likvideerima," ütles Kuldkepp.
Selle aasta töövõiduks peab Kuldkepp Eesti-Vene piiril käivitunud elektroonilist piiriületussüsteemi, mille efekt on veokite jaoks juba praegu märkimisväärne. "Firmad on tänu sellele kokku hoidnud, et autod ei pea kaks-kolm päeva piiril ootama. Arvan, et järgmisel aastal vedude hindade tõusu oodata ei ole, kui just kütus ei kalline. Võib-olla mõni ettevõte saab Venemaa suunal hinda isegi alandada, sest elektrooniline piirijärjekord aitab kokku hoida," sõnas ta.
Seotud lood
Möödunud aasta kujunes Est-Trans Kaubavedude jaoks omamoodi murranguliseks, kuid kokkuvõttes väga heaks, rääkis Äripäeva Logistika kuukirjale Est-Trans Kaubaveod tegevjuht Jaak Kastepõld.
ASil Linford oli mullu hea aasta. Ettevõtte tegevjuht Mihkel Vahe mainis Äripäeva Logistika kuukirjale, et mullu tehti ettevõtmises julgeid otsuseid.
Goldline Group OÜ oli autotranspordiettevõtete seas möödunud aastal kõige enam käivet kasvatanud firma. Üle kahe korra kosunud käibe taga olid ettevõtte juhatuse liikme Asko Osula sõnul mullu alguse saanud rahvusvahelised veod Skandinaaviasse ja Lääne-Euroopasse, vahendas Logistika kuukiri.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.