• 03.10.11, 13:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltimaad - Põhja-Euroopa lennuliikluse tähtsaimad arendajad

Baltimaad umbes seitsme miljoni elanikuga, jämedalt kolmandiku Hispaania pindalast moodustav Eesti, Läti, Leedu, on peamised lennutranspordi edendajad Põhja-Euroopas, kirjutas portaal anna.aero.
2010. aastal läbis Riia, Tallinna ja Vilniuse lennujaamasid üle 8,2 miljoni reisija. Alates 2007. aastast on Riia lennujaam tänu Läti lennufirmale airBaltic reisijatenumbreid kasvatanud 50% võrra ning suurt kasvu on nimetatud ka edulooks.
Samal ajal on Tallinna ja Vilniuse lennujaamade reisijanumbrid 20% võrra kukkunud. Leedu tähtsuselt teise lennujaama - Kaunase - reisijaliiklus on rohkem kui kahekordistunud ning tänu Ryanairile külastab lennujaama aastas üle 800 000 reisija.
2011. aasta esimese kaheksa kuuga (jaanuarist augustini) on kõige kiirema kasvuga silma paistnud aga Tallinna lennujaam – kus reisijate arv suurenes 38%. Teisele kohale tuli 20%ga Kaunas, kolmandaks 13%ga Vilnius ning alles siis tuleb 10% kasvanud Riia. Siiski – reisijaliiklus neljas lennujaamas kokku on kasvanud 16% ehk üle Euroopa keskmise.
airBalticut nimetatakse artiklis vaatamata viimasel ajal kirgi kütnud omaniku ja juhtimisprobleemidele regiooni juhtivaks lennufirmaks, kes korraldab rohkem kui kolm korda enam lennureise kui suuruselt number kaks lennufirma Ryanair, kelle lennukid mahutavad airBalticu omadest 70% rohkem reisijaid.
Estonian Airil on artikli järgi ette näidata kasvav ja täiustatud lennuliinide võrk. Samas peab lennufirma rinda pistma kasvava, enamjaolt küll kaudse, konkurentsiga odavlennufirmade easyJeti, Norwegian ja Ryanairi näol. Erinevalt airBalticust on Estonian Airi omanikusuhe selge ehk Eesti riik omab lennufirmast 90% ja SAS 10%.
Leedul – kolmest Balti riigist suurimal ja suurima rahvaarvuga riigil ei olegi oma lennufirmat. Lithuanina Airlines asutati 1991. aastal pärast riigi iseseisvumist. Lennufirma nimetati 2005. aastal flyLALiks, kuid võitlus rahaliste raskustega lõppes 2009. aastal lennufirma tegevuse lõppemisega. Selle tagajärjel kukkus Vilniuse lennuliiklus märkimisväärselt.
Praegu on Vilniuse lennujaama esivedajad airBaltic (kaks marsruuti), Ryanair (kuus marsruuti) ja Wizz Air (kaheksa marsruuti).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele