Eesti Raudtee vedurihankel kaotanudp Leedu–Vene konsortsium kaebab Eesti Raudtee vedurihanke otsuse tõttu kohtusse, kuna ettevõtte hinnangul on rikutud rahvusvahelise hanke tingimusi ja ka riigihangete seadust.
Meil on väga tõsised kahtlused, et väljakuulutatud avalik konkurss võis olla näiline ning tegelikkuses oli selle võitja juba ette otsustatud, ütles Delfile Leedu ettevõtete UAB TMHB ja UAB VLRD konsortsiumi esindav vandeadvokaat Raivo Laus.
Lausi sõnul süvendavad taolisi kahtlusi mitmed meedia vahendusel teatavaks saanud tehnilised nüansid. "Ligikaudu 500 miljoni kroonises mahus pakkumise esitamiseks jäeti osalejatele vaid loetud nädalad, riigile kuuluva äriühingu käesoleva aasta plaanides ja eelarves taoline investeering ei kajastu ning Eesti Raudtee nõukogu ei kiitnud tehingut juulis heaks ning "jah" sõna saadi alles siis, kui üldkoosolek vahetas välja pea poole ettevõtte nõukogust," selgitas Laus.
Advokaadi sõnul kavatseb Leedu kontsern kohtus tõestada, et EVR Cargo otsus ei olnud sisuline ega ka objektiivne ning Leedu konsortsium kahtlustab, et tellija on lepingu sõlmimise käigus Hiina vedurite müüjale juba ka mööndusi teinud - seda vähemalt tarnetähtaegade osas.
Advokaadi sõnul ei ole nad saanud siiani EVR Cargolt saanud põhjendust, miks hange kaotati.
Seotud lood
Eesti Raudtee on veendunud, et kuu aja eest lepingu sõlmimiseni jõudnud hange 16 manööverveduri ostmiseks on läbi viidud Eesti vabariigis kehtivaid seaduste ja õigusaktidega kooskõlas ning mis peamine – lepingu sai parima pakkumise teinud ettevõte, teatas ettevõte.
Põhja-Eesti tööstuslikust Sillamäe sadamast sai esimene välisklient Leedu Raudteefirma noorele tütarettevõttele raudteetööstusele, sest sadam on esimene välisfirma, mis ostab neilt manööverveduri.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.