Maailma suurimate naftakauplejate hulka kuuluva Gunvori tekkeloos mängib olulist osa Eesti. Just siin kohtusid 90ndate keskpaigas kaks meest – Torbjörn Törnqvist ja Gennadi Timtšenko - ning panid aluse praeguseks miljarditesse eurodesse küündiva mahuga ärile.
Eelmisel nädalal avaldas Rootsi riigitelevisiooni saade Uppdrag Granskning (tõlkes - Missioon: Uurimine) portreeloo ja intervjuu viimasel kümnendil kiirelt üheks maailma vägevamaks naftakauplejaks tõusnud Gunvori rootslasest juhist Törnqvistist.
Üks maailma rikkamaid rootslasi ütleb intervjuus, et firma edu taga on olnud "õigel ajal õiges kohas olemine“. Neid "õigeid kohti“ on firma eduloos olnud nii mõnigi, kuid üheks olulisemaks saab pidada 90ndate keskpaiga Tallinna. Just siia tuli Törnqvist N-Terminali naftakauplemise haru juhtima ja just siitkaudu kohtus tähtsamate Venemaa naftakuningatega. Teiste seas ka oma praeguse äripartneri, Venemaa peaminister Vladimir Putini hea tuttava Gennadi Timtšenkoga.
Eesti kaudu maailma
Törnqvist alustas Eestis 90ndate keskpaigas. Ta saabus siia N-Terminali ühe omaniku Endel Sifi kutsel. „Genfis me kohtusime. Ta töötas seal Petrotrade'i (naftakauplemisega tegelev ettevõte - toim) tegevjuhina. Seal saime sõpradeks,“ meenutab Siff.
„Meil olid aga suhted Vene naftaekspordi oluliste tegijatega. Samuti ligipääs Pakterminalile - see oli tugevus, mida Eesti pool koostöösse lisas,“ selgitab Siff. N-Terminal Oil töötas neli aastat, kuid selle tegevus lõpetati Eestis jõustunud maksumuudatuste tõttu. Pärast seda pole Sifil Törnqvistiga ühiseid ettevõtteid olnud.
Rootsi televisiooni SVTd aitas loo valmimisel Äripäev.
Seotud lood
Rootsi riigitelevisiooni SVT uuriva ajakirjanduse saade Uppdrag Granskning portreteeris Torbjörn Törnqvisti kui Stockholmi tavalise äärelinna poissi, kes tõusis riigi üheks rikkaimaks meheks ning kelle edu Venemaa naftatööstuses tähendas teiste naftakuningate - eelkõige Yukose - langust.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele