• 12.09.11, 10:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Imetankla turuliidritel pinnuks silmas

Tallinnas Linnu teel asuva kuue tankimisautomaadiga kütusejaama pidaja OÜ Kaubserv teeb kasumlikkuses turuliidritele silmad ette.
Suurt jaemüügiketti omava Neste tanklast otse üle tee asuva imetankla omanik Peeter Allas on firmast viimase kahe aastaga võtnud üle viie miljoni krooni dividende. Oma äri edu saladuseks peab ta tankla soodsaimat hinda piirkonnas ja suurt püsiklientuuri.
"Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, siis on kasumi kasv ka kohe märgatav, kuna kulubaas jääb samaks," rääkis kaubamärgi 5+ Kütus all tegutseva tankla omanik Peeter Allas. Ta lisas, et tankla strateegia on olla alati oma piirkonna soodsaim. Klientidele on kümne aasta jooksul jagatud üle 30 000 sooduskaardi.
Kui viimastel aastatel kütuseturul vohanud maksupettuste valguses tekib küsimus, kas sedavõrd edukas jaemüüja võib olla ostnud kütust alla turuhinna maksupetturitelt, siis Allas kinnitab, et nemad pole mitte kunagi võtnud sellist riski ja viimased viis aastat on neid kütusega varustanud ainult neli tuntud hulgimüüjat.
Linnu teel asuv imetankla teenis möödunud aastal 140 miljoni kroonise käibe juures kasumit üle 11 miljoni krooni. Selle tulemuse ilmsestamiseks võrrelgem numbreid vaieldamatu turuliidri Statoili näitajatega. Kui lüüa Statoili tulemustes lahku kütuseäri ja Eestisse toodud finantskeskuse numbrid, selgub, et eelmisel aastal teenis firma oma põhitegevusest vaid 2,2 miljonit krooni ärikasumit ja seda ligi kolme miljardi kroonini ulatuva käibe juures.
"Puhaskasumi vähenemise peamiseks põhjuseks oli mootorikütuste sisseostuhindade jaehindadest kiirem tõus," kommenteeris Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger. Ta lisas, et tulemustele mõjusid negatiivselt ka mootorikütuste turul toimunud maksupettused, ettevalmistused euro kasutuselevõtuks ning Tallinna müügimaks.
Neljast suuremast kütuse jaemüüjast selgelt edukaim oli kodumaine Olerex, mille ärikasum hüppas ülespoole ligi 60% võrra, samal ajal avas Olerex erinevalt kolmest suuremast konkurendist ka kaks uut tanklat.
Olerex püsis tänavu korduvalt Äripäeva huviorbiidis oma kahtlaste tarnijate tõttu, kelle hulgas oli nii klassikalisi pettuse eesmärgil loodud tankistfirmasid kui ka kuritegeliku maailmaga seotud isikute firmasid. Pärast artikleid lõpetas Olerex koostöö vähemalt ühe tarnijaga.
Olerexi juhatuse liige Sulev Schasmin nimetas Äripäeva artiklite mõju firmale kokkuvõttes positiivseks. "Tänu artiklitele hakkasime senisest enam pöörama tähelepanu oma partnerite kontrollimisele," märkis ta ja lisas, et tekkinud avalik arutelu kiirendas ka kütuseseaduse parandamist riigi poolt, mis omakorda korrastas turgu.
Tutvu lähemalt suuremate kütuse jae- ja hulgimüüjate mulluste majandustulemustega tänases Äripäevas, milleks osta päevapilet SIIT või telli leht SIIT.

Seotud lood

Uudised
  • 12.09.11, 10:27
Suurtegija lahkus kütuseärist
2009. aastal käibe poolest kümne suurema kütuse hulgimüüja hulka kuulunud OÜ Linnakütus kaotas eelmisel aastal kõvasti käivet ja väljus tänavu sootuks sellest ärist.
Uudised
  • 12.09.11, 11:49
Kellel suurem kasum?
Äripäev pani tabelisse kümne Eesti suurema mootorikütuse müüjate mullused majandustulemused. Vaata tabelist, milline firma teenis mullu enim kasumit.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele