Konteinerterminali pakkumise kaotanud Anatoli Kanajevile kuuluv Transiidikeskus AS vaidlustas Tallinna Sadama otsuse sõlmida leping Rail Garantiga kohtus, kuid nii Tallinna Ringkonnakohus kui Harju maakohus jättis kaebused rahuldamata.
Kommenteerides eelmisel nädalal ajakirjanduses kajastust leidnud temaatikat Muuga sadama konteinerterminali ala operaatori valikust ning ettevõtte juhatuse liikmete pädevusest, ütles Seli, et Sadama nõukogu otsustas operaatori valikul tugevama pakkumise poolt ja konkurentsi loomise kasuks. „Mõistetavalt seisab iga pakkuja tuliselt ja hooti ka vahendeid valimata oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama kaheksaliikmelise nõukogu juba kolm kuud tagasi langetatud otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused,“ märkis Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli.
Kui viimases voorus tegi oma pakkumise kaks ettevõtet, siis läbirääkimisi pidas Tallinna Sadam kokku ca kümnekonna transiidiettevõttega. Sisuliselt Tallinna Sadama esindajad kas kohtusid või pidasid läbirääkimisi kõigi suuremate ja projektist huvitatud tegijatega sel turul. Riigihangete Vaidlustuskomisjon on tunnistanud konteinerterminali konkursi õiguspäraseks, leping pakkumise võitnud Rail Garantiga allkirjastatud ning esimesed ettevalmistused terminali käivitamiseks tehtud. Konteinerterminali pakkumise kaotanud ettevõte vaidlustas otsused ka kohtus, kuid nii Tallinna Ringkonnakohus kui Harju maakohus jättis kaebused rahuldamata ning otsused jõusse.
Tallinna Sadam on Seli sõnul olemasolevale operaatorile Muuga CT-le juba loonud igakülgsed võimalused oma mahtude kasvatamiseks – nende valduses oleva terminali võimsus ulatub nende enda andmete järgi 450 tuhande TEU-ni, kuid eelmise aasta andmetel suutis operaator sellest kasutada vaid vaevalt kolmandiku, see on ca 150 tuhat TEU-d. „Kuna ka nende pakkumine uue territooriumi selles osas selgust ei toonud, siis jääb arusaamatuks, kuidas Muuga CT suudab oma olemasolevaid mahte äkki pea neljakordistada. Samas on sadama juhatus juba väljendanud oma valmisolekut piisavate mahtude korral alustada veel täiendava terminali ehitust, neid mahte paraku praegu aga pole,“ lausus Seli.
Seotud lood
Anatoli Kanajevile kuuluv konteinerikaupade käitlemisega tegelev Muuga CT mahud kasvavad ettevõtte teatel tempos, mis sunnib üha enam võimsust ületaval koormusel töötama.
AS-i Tallinna Sadam nõukogu võttis oma tänasel koosolekul teatavaks ettevõtte käesoleva aasta viie kuu tegevustulemused, mille järgi kasvatas ettevõte nii kauba- kui reisijatemahte seitsme protsendi võrra ning kinnitas muuhulgas Rail Garant Estonia OÜ-ga raudteealuse maa servituudiga koormamiseks sõlmitud lepingu.
Anatoli Kanajevile kuuluv Transiidikeskus plaanib kasvavate kaubavoogudega toime tulemiseks osta terminali Riia Vabasadamas.
Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli avaldas meedias, et sadamasse rajatud konteinerterminali ala konkursi võitnud “Rail Garandi pakkumine oli enamikus kategooriates, sealhulgas rahalises, konkureerivast pakkumisest parem”. Konkureeriva pakkumise teinud ja konkursi tulemused kohtus vaidlustanud Anatoli Kanajevile kuuluv Muuga CT omanikfirma Transiidikeskuse AS juhatuse esimehe Erik Laidvee väitel on Seli fakte oma kommentaaris tugevalt moonutanud.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.