Euroopa transiidi- ja logistikafirmade esikümnesse kuuluv Prantsuse ettevõte GEFCO avas juba oma esindused Lätis ja Leedus. Eesti on järgmine.
GEFCO esinduse avamine Eestis on planeeritud 2011. aasta neljandaks kvartaliks. „Antud hetkel on käimas läbirääkimised ühe eduka ja kiiresti areneva Eesti logistikaettevõttega, mis teatud tegevussuundadel esindab GEFCO Baltic huve Eestis,” jagas ettevõtte plaane GEFCO Baltic müügi- ja turundusdirektor Dmitri Solovjov. GEFCO esindus avatakse Eestis eesmärgiga laiendada geograafiliselt ettevõtte teenusteportfelli (Eesti hakkab ettevõte teostama kaubandustegevust Soome suunal) ning teenindada Venemaa ja Kesk-Aasia kliente.
Miks antud suunda ei ole hakatud varem arendama? „Me teame, et Muuga sadamas asub Baltimaade suurim viljaelevaator,” kinnitab Solovjov. „Meie arvates, peamised põhjused, miks seda suunda ei ole hakatud varem arendama, peituvad konkurentsivõitluses teiste sadamate ja teiste ekspordisuundade vahel. Oma mõju avaldasid ka geopoliitilised suhted Venemaaga, raudteetariifide poliitika, kvoodid jne. Samal põhjusel seisavad Muuga sadamas tühjadena suured külmutatud toiduainete laod.” Solovjovi sõnul GEFCO lõi esindused Baltimaades eesmärgiga Baltimaade vedajate abil teenindada Euroopa, Venemaa ja SRÜ riikide vahel liikuvaid kaubavoogusid Euroopa territooriumil. Kõige rohkem veoettevõtteid on registreeritud aga Leedus ja Lätis ning seega GEFCO peamiseks tegevuse kohaks Läänemere regioonis olid need kaks riiki.
„Tuleb märkida, et poliitiliste ja majandussuhete küsimus Eesti ja Venemaa vahel on meie ettevõttes päevakorral,” lisas Solovjov. GEFCO ei välista samuti võimalust, et lülitab oma logistikaskeemidesse ka Sillamäe ja Paldiski sadama.
Rääkides ettevõtte arenguvõimalustest Eestis rõhutab Solvjov, et Eesti lokaalne turg ei ole GEFCO jaoks omaette eesmärk. „Kuigi ettevõte kavatseb arendada ka kohalike klientide portfelli, peitub meie peamine huvi Eesti potentsiaalis teha koostööd Soome, Venemaa ja SRÜ riikidega. Ajapikku hakkab Eesti ettevõte tegutsema ka Soomes, kuna hetkel ettevõttel GEFCO seal esindust ei ole. Nagu ei ole seda ka mujal Skandinaavias,” teeb GEFCO Baltic müügi- ja turundusjuht kokkuvõtte.
2008. aastal kontserni loodud tütarettevõte Gefco Baltic 2010. aasta müügikäive oli 18 miljonit eurot (ca 282 miljonit krooni). GEFCO Grupi kogukäive oli mullu rekordiline ja ulatus 198 miljoni euroni (ca 3 miljardit krooni).
MIS ON MIS -kuulub Euroopa logistika- ja transpordiettevõtete esikümnesse
Kontsern GEFCO:
-on üks maailmaliidreid autotööstuse logistika sektoris-on esindatud enam kui 150 riigis-käive - 3.4 miljardit eurot, 77% millest moodustavad rahvusvahelised turud-9 400 töötajat, 65 rahvusest
Kontserni GEFCO käsutuses on integreeritud infrastruktuur kuuel võtmesuunal – kompleksvedude logistika, rahvusvahelised veod, paindlikud ja keskkonnasõbralikud lahendused taara ja pakendi osas, autoveod, autode tarne, huvide esindamine tolli- ja maksuorganites.
Tänu oma geograafilisele asukohale pakub Eesti huvi Venemaa ja Kesk-Aasia transiitklientide teenindamise seisukohalt.
Allikas: DV
Autor: Olga Kudrjatševa
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa transiidi- ja logistikafirmade esikümnesse kuuluv Prantsuse ettevõte GEFCO avas oma esinduse Lätis ja Leedus ning lubas sügisel ka Eestis omale pesa leida, ent paraku lükkuvad laienemisplaanid tulevasse aastasse.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.