Kuu alguses avaldas Euroopa Komisjon transpordipoliitika uued suunad ning pani need kirja Valgesse Raamatusse. Logistikauudised avaldab Valge Raamatu eestikeelse lühiversiooni.
Uus transpordipoliitika näeb ette, et transporti tõhustamiseks tuleb täielikul kohaldada põhimõtteid „kasutaja maksab” ja „saastaja maksab” ning kaasata erasektor, et kõrvaldada moonutused, sealhulgas kahjulikud toetused, kasvatada tulusid ja tagada transpordisektorisse tulevikus tehtavate investeeringute rahastamine.
Tuleviku suundadest ja poliitika mõjust ettevõtetele loe homsest Äripäeva Logistikarubriigist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister avaldas seisukohad Euroopa ühtse transpordipiirkonna tegevuskava suhtes, milles ütleb, et Eesti riik üldiselt toetab pikas perspektiivis transpordipoliitika hinnakujundust ja maksustamist, kuid pole nõus, et transpordiga seotud tasude arvestamise aluste ülevaatamise tulemusena kaasneks oluline infrastruktuuritasude kasv.
Sellel nädalal avalikustas Euroopa komisjon transpordipoliitika kava, milles peamiselt tahetakse vähendada maanteetranspordi osakaalu ning suunata kaupade- ja reisijateveo teenused enam raudteele ning veeteedele.
Euroopa transpordivolinik Siim Kallas kutsus üles raudteeoperaatoreid üle Euroopa, et nad valmistuksid täiendama oma võimsusi kauba- ja reisijateveol, mis praegu toimub suuremas osas mandril.
Rahvusvaheline maanteevedude ühendus IRU kritiseerib Siim Kallase plaani suunata kaubaveod Euroopas maanteelt raudteele.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.