• 07.04.11, 12:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajad nimetavad Kallase ideid ebaadekvaatseks

Rahvusvaheline maanteevedude ühendus IRU kritiseerib Siim Kallase plaani suunata kaubaveod Euroopas maanteelt raudteele.
Euroopa Komisjoni möödunud nädalal avaldatud kümneaastane transpordipoliitika kava näeb ette, et  vähemalt pooled keskmise vahemaaga reisijate- ja kaubaveod liiguvad raudteel või mööda veeteid 2050. aastaks.
ELi transpordipoliitika jätab ühenduse hinnangul kahe silma vahele maanteevedude asendamatu rolli säästliku transpordisüsteemi üles ehitamisel. Möödunud nädalal avalikuks saanud nn Valge Paber alahindab integreeritud veolahendusi ning paneb kahtluse alla konkurentsivõimelise Euroopa veosüsteemi üles ehitamise. Ebaadekvaatsed ideed maanteevedude rohelisemaks muutmiseks aga õõnestavad nende tõsiseltvõetavust. Samas rõhutab IRU, et toetab ideed muuta transport rohelisemaks.
IRU kaubavedude komitee juht Alexander Sakkers avaldas kahetsust, et Euroopa Komisjon toetab logistika rohelisemaks muutmise sildi all ühe veokanali võimendamist. Kaubavoogude vägisi ühele veoviisile suunamine ei too tema sõnul kaasa integreeritud süsteemi, vaid võimendab üht kanalit. See aga tähendab, et transport ei muutu loodust säästavamaks ja efektiivsemaks. Seda enam, et raudteefirmade omanikud, kes on praegu ka Euroopa suuremaid maanteevedajaid, ei tule enda kaubakoguste raudteele suunamisega toime. Multimodaalne transport on saavutatav aga vaid maanteevedajaid kaasates.
Samuti saab ELi-sisest transporti rohelisemaks näiteks ühistranspordi kasutajate arvu kasvatades. IRU asepresident ja reisijateveo nõukogu president Graham Smith tõstis esile: "Bussides peitub meeletu, suuresti märkamata potentsiaal süsihappegaaside vähendamiseks, liikluse hõrendamiseks ning õnnetuseohvrite drastilisel määral vähendamiseks. Oluline on, et tööstus võtaks busside kasutuse kahekordistamise ning taksoteenuse täiustamise oma sihiks."
Möödunud esmaspäeval võttis Euroopa Komisjon vastu Euroopa Liidu transpordistrateegia, mille peamised eesmärgid on vähendada transpordist tekkivat keskkonnasaastet ning lõimida omavahel tihedamini näiteks lennu- ja raudteeliinid.

Seotud lood

Uudised
  • 31.03.11, 16:47
Kallaste: tasulise tee kvaliteet Euroopas imetlusväärne
Kindlasti oleksin nõus maksma, kui Eesti suuremad maanteed muudetaks tasuliseks ja kui see tooks meile paremad teed, kui need, millel praegu sõidame, vastas Eesti Posti juhatuse esimees Ahti Kallaste Äripäeva tänasele päevaküsimusele, kas Eesti suuremad maanteed võiksid olla tasulised.
Uudised
  • 26.05.11, 15:02
Ametlik seisukoht: Eesti ei poolda teede maksustamist
Majandus- ja kommunikatsiooniminister avaldas seisukohad Euroopa ühtse transpordipiirkonna tegevuskava suhtes, milles ütleb, et Eesti riik üldiselt toetab pikas perspektiivis transpordipoliitika hinnakujundust ja maksustamist, kuid pole nõus, et transpordiga seotud tasude arvestamise aluste ülevaatamise tulemusena kaasneks oluline infrastruktuuritasude kasv.
Uudised
  • 02.09.11, 11:55
Lisarahata jäävad teed ehitamata
Transpordivolinik Siim Kallase kabineti juht Henrik Hololei ütleb, et teede maksustamise üle otsustamine ei kuulu Euroopa Komisjoni pädevusse, kuid ilma lisarahaallikate leidmiseta jäävad paljud teed tulevikus ehitamata.
Uudised
  • 29.03.11, 11:55
Kallas kutsus üles raudteeoperaatoreid täiendama oma võimsusi
Euroopa transpordivolinik Siim Kallas kutsus üles raudteeoperaatoreid üle Euroopa, et nad valmistuksid täiendama oma võimsusi kauba- ja reisijateveol, mis  praegu toimub suuremas osas mandril.
  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele