• 11.03.11, 13:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedurijuhid: väärime Eesti keskmist palka

Edelaraudtee Vedurimeeste Assotsiatsioon on avalikustasid ja tõstatasid probleemi, mis juhtuks kui ületöötamisest ja stressist tingitud terviserike tabab vedurijuhti rongi juhtides?
Assotsiatsiooni juhi Arbo Parve ütles, et avaliku kirjaga soovitakse tähelepanu alla tuua kitsaskohad, mida organisatsioon eirab ning millega ettevõttes pole kompromissi leitud. "Vedurijuhid väärivad põhipalgana Eesti keskmist palka," rääkis Parve. Eriliselt rõhutas ta, et probleemiks on töökeskkond.
 Järgneb assotsioatsiooni avalik kiri, millele on allakirjutanud assotsiatsiooni juht Arbo Parve ja töökeskkonna volinik Urmas Koort:Mis oleks võinud juhtuda, kui stressist ja ületöötamisest tingitud terviserike oleks tabanud  vedurijuhti rongi juhtides …
Möödunud nädalal viidi kiirabiga haiglasse Edelaraudtee vedurijuht, põhjuseks üleväsimus, stressist tingitud ülepinge, kõrge vererõhk, südamerütmi häired. Õnneks toimus see  jaamas, rongi seisu ajal.
Päev varem oli Edelaraudtee juhtkond teda tõsiselt töödelnud, teda hirmutanud ja ähvardanud sellega, et lisatööst keeldumise korral lõpetatakse temaga otsitud põhjustel  erakorraliselt tööleping ja juhul kui ta julgeb töövõimetuslehele jääda võib ta kohe lahkumisavalduse valmis kirjutada - mehele mõjus see laastavalt, tagajärjeks tõsine terviserike. Veebruaris oli haiguslehel 11 vedurimeest, rongid peavad aga sõitma ja nii asendasid vedurimehed oma haigestunud kolleege, töötades päevast-päeva ilma puhkeajata ning seadusi rikkudes. Oleme aastaid tööandja tähelepanu juhtinud asjaolule, et taoline olukord ei saa kesta igavesti, mehed on ületöötamisest kurnatud ja selle tagajärjed võivad olla katastroofilised.
Kahjuks on jäänud need jutud kurtidele kõrvadele, juba aastaid ei ole tööandja suutnud oma tööjõu vajadusi planeerida töömahtude suurenemise või töötajate haiguste puhuks. Selle asemel on väga intensiivselt vedurimeeste kallal kasutatud psühhoterrorit ehk kõikvõimalikke survemeetodeid nagu hirmutamine, ähvardused, töölepingu erakorraline lõpetamine jne. Asi on läinud juba nii kaugele, et vedurimehi hirmutatakse töövõimetuslehele mitte jääma, sellisel juhul soovitatakse kirjutada lahkumisavaldus (!)
Vedurimeeste jaoks on need probleemid väga tõsised, see kõik hakkab otseselt mõjutama liiklusohutust, seepärast pöördusid ametiühingud Edelaraudtee juhi poole kirjaga lõpetada vedurimeeste terroriseerimine.  Kahjuks oli kirjal vastupidine efekt, vedurimeeste otsene ülemus kuulutab avalikult vedurimeeste ees , et hävitab ametiühingu usaldusisiku Arbo Parve ja teeb kõik selleks, et temaga tööleping lõpetada.
Kohtumisel Edelaraudtee juhi Kalvi Pukkaga me temalt  mõistmist ja toetust ei saanud, hirmutamine ja ähvardused seega jätkuvad. Nüüd jääb üle vaid küsida, kui selline tegevus pole kuritegelik, siis kuidas seda teisiti nimetada? Küsimuse saab püstitada ka teisiti, kas sellised juhtivtöötajad ikka sobivad juhtima raudteereisiveo ettevõtet ? Kasutada niivõrd alatuid meetodeid oma töötajate kallal, sundida vedurimehi väsinuna, haigena, ilma puhkeajata juhtima reisirongi, kus on sadu reisijaid? Seda paraku peab nimetama äärmiselt vastutustundetuks ja kuritegelikuks tegevuseks ning tsiviliseeritud ühiskonna käitumisreeglitega vastuolus olevateks meetoditeks.
Meenutame, et Edelaraudtee pole ka varem hiilanud erilise liiklusohutusega, 2009 aasta juulis hukkus selle tagajärjel Hagudi lähistel kaks teetöölist, aga õppust sellest kõigest pole ikka võetud. Alati on  just vedurimehed pidanud viimases hädas juhtima avalikkuse tähelepanu Edelaraudteel lokkavatele liiklusohutusalastele probleemidele, samal ajal on Edelaraudtee juhid aga avalikkusele süüdimatult väitnud, et neil on liiklusohutusega kõik korras ja survestanud vedurimehi ajakirjandusega mitte suhtlema. Oleme tõsiselt mures tekkinud olukorra pärast ja otsustasime viimases hädas informeerida üldsust, hoidmaks ära kõige hullemat. 
Vedurijuhid on oma ametiühingult nõudnud kiiret sekkumist, nõudnud sellise ebanormaalse olukorra kohest lõpetamist. Nad on kurtnud, et neil on väga raske ning keeruline juhtida reisirongi pideva stressi ja hirmu all, samal ajal teadmata, kas neil homme tööd ning leiba on. Vedurijuhid on üksmeelselt otsustanud austada ja täita  Eesti Vabariigis kehtivaid seadusi ja määrusi, juhtida rongi puhanuna ja tervena ning seista hea selle eest, et reisijad saaksid tööle ning töölt koju elusalt ja tervelt.
Vedurjuhi töö on äärmiselt raske ja vastutusrikkas, kõik see eeldab meeldivat ja sõbralikku töökeskkonda, mille eest peaks hea seisma tööandja. Ainult siis saame garanteerida ohutu ning turvalise teeninduse, mis on meie töös kõige tähtsam ja peamine.
 

Seotud lood

Uudised
  • 11.03.11, 09:12
Edelaraudtee: vedurijuhid teevad meie elu põrguks
Edelaraudtee reisijateveo juht Priit Harik ütles Postimehele, et vedurijuhtide ametiühinguliidrite väljastatav info on väga ühepoolne, ebaobjektiivne ja puhas väljapressimine.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele