Eile otsustas valitsus eraldada veeteede ametile oma reservidest kolm miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdemahtude suurendamiseks. Ettevõtjate sõnul vajaks aga riik ka uusi jäälõhkujaid.
Olukord Soome lahel on raske ning viimasel ajal puhunud kirde- ja idatuul on lahel liikvel olnud jää kogunud Eesti rannikule. Sellele järgnenud külmalaine tekitas kiiresti ka uut jääd, teatas valitsus rahaeraldamise otsusele lisaks. Praegu vajavad kõik Soome lahe sadamad Eestis jäämurdeteenust. Raskeid jääolusid prognoositakse veel vähemalt kolmeks kuni neljaks nädalaks.
"Ma arvan, et väga tark valitsus," kommenteeris ASi Sillamäe Sadam nõukogu esimees Tiit Vähi. "Veel targem oleks, kui valitsus otsustaks ühe jäämurdja juurde osta," lisas ta. Vähi sõnul on kindlasti vaja vähemalt ühte jäämurdjat praegu sõitvatele lisaks, sest EVA-316st jääb väheks Pärnu lahele ja Tarmost Soome lahele.
Jääolud Eestis on väga keerulised, kuid väga head tööd on Vähi sõnul teinud nii veeteede amet kui ka jäälõhkuja Tarmo meeskond. "Tarmo on küll 50 aastat vana, aga Tarmo meeskond on väga tublilt hoidnud nii Kunda, Muuga kui ka Sillamäe sadamale teed lahti," lisas sadama nõukogu esimees.
Sillamäe Sadama osanik Tiit Vähi märkis, et Eesti on mereriik ja seetõttu on meie jaoks ka väga oluline oma sadamad aasta läbi lahti hoida. "Kaubasaajatele on oluline, kas me ütleme, et sadam on lahti aasta läbi, või ütleme neile, et sadam on lahti, kui jumal võimaldab," selgitas ta.
Rohkele jääle vaatamata on Sillamäe sadamal ette näidata jaanuaris ja veebruaris püstitatud kaubarekordid, rääkis Vähi, kuid jättis kaubamahtude suuruse avaldamata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valitsus kinnitas korralduse, mille kohaselt eraldatakse valitsuse reservist Veeteede Ametile 3 miljonit eurot lisajäämurdjate rahastamiseks ja jäämurdjate „Tarmo“ ja EVA-316 jäämurdemahtude suurendamiseks. Selle otsusega aidatakse tagada Eesti sadamate teenindamine ja katkematu jäämurdevõimekus.
Pärnu Sadamast on kaupa läinud sel aastal ekspordiks rohkem kui mullu ent jäämurdmisprobleemide tõttu jääb sadama mahtude kasv kinni, rääkis sadama juht Mati Einmann.
Soome ja Rootsi vahel asuvas Botnia lahes on jäävangis tosin kaubalaeva ning nende lahtipäästmisele võib kuluda vähemalt nädal, kirjutas eile Helsingin Sanomat.
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.