Jaanuaris jätkus kõrge nõudluse kiuste peamiste Põhja-Ameerika ja Euroopa ning Aasia vaheliste vedude odavnemine, mistõttu viibivad laevafirmade uute liinide käivitamine.
"Hinnad jätkasid Hiina Uus-Aasta eelsele olukorra paranemisele vaatamata langemist. Liinid püüavad vähendada sel aastal turule jõudvate uute konteinerialuste mõju," selgitas liinivedude andmebaasi Alphaliner raport.
"Samas on selline piiramine lühiajaline, sest sel aastal jõuab palju suuri konteinerialuseid, üle 10 000 TEU mahutavusega, turule, mis tuleb tööle panna. Näiteks esmastele liinidele täienduseks," vahendas raport.
Alphalineri andmeil toob näiteks MSC tänavu veele 15 uut konteinerilaeva, mis mahutavad 12 500 - 14 000 TEUd. Märkimisväärselt saab esimesl poolaastal uusi aluseid kätte ja lisab töösse ka Maersk.
Uute aluste lisandumine paneb surve alla teiseste liinide hinnad. Näiteks Hiinast Araabiasse, Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse kahanesid möödunud augustist kolmandiku võrra.
"Hetkel ei ole veel selge, kas tähtsuselt teisel kohal olevad liinid neelavad lisanduva võimsuse või mitte. Kui nõudlus märtsiks märkimisväärselt ei parane, võivad paljud liine teenindavad 3000 kuni 5000 TEU suurused alused tööta jääda," lisas raport.
Seotud lood
Suurepärasest täituvusest hoolimata otsustasid laevaliinid 250-300 USA dollarini TEU kohta ulatuvad hinnatõusud Euroopa-Aasia suunalistel liinidel klientide hoidmiseks märtsini edasi lükata.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.