Suurepärasest täituvusest hoolimata otsustasid laevaliinid 250-300 USA dollarini TEU kohta ulatuvad hinnatõusud Euroopa-Aasia suunalistel liinidel klientide hoidmiseks märtsini edasi lükata.
Peapõhjus on hetkehindade ootamatu langus. Veohinnad Shanghai ja Põhja-Euroopa vahel kahanesid nädalaga 7. jaanuariks ca 1,5% võrra 1381 dollarini TEU kohta, vahendab Transportweekly Shanghai konteinerivedude hinnaindeksit (SCFI). Aasta lõpust 7. jaanuarini kahanesid samas suurusjärgus ka veohinnad Shanghaist Vahemereregiooni.
Liinid soovivad tulevikuks vedude mahte kindlustada, kommenteeris Briti ekspedeerimisfirma IFE Global Logistics juht Jamie Cramer. "Mulle tundub, et nad muretsevad Hiina Uuele Aastale järgneva perioodi (pühad veebruari esimesel nädalal) töö pärast ja püüavad selleks tööd kokku krabada," lisas ta.
Hindade langus tuli turule üllatusena, analüütikud ootasid Shanghai hinnaindeksi tõusu. "Hinnalisa 20-30 dollarit TEU kohta oli turule maha müüdud. Selle asemel kukkusid hinnad 20 dollari võrra," kommenteeris Freight Investor Services´i raport. Laevade täituvus ulatub raporti andmeil hetkel 95%ni, kuid liinid ei julge nõudlusest hoolimata jõulisi võtteid tarvitada. "Samas on hindadel ruumi kukkuda veelgi, ilma et vedajad kasumlikkust kaotaks, sest võrgu- ja muud kulud on märkimisväärselt madalamad kui kaks aastat tagasi."
Seotud lood
20 suuremat laevaliini hoidsid septembri lõpu seisuga enda käes ligi kolmveerandit turust. Penetratsioon vastas nelja aasta tagusele ajale ja oli vaid veidi suurem aasta varasemast ehk pisivedajad on suurtele edukalt pinnuks silmas.
Jaanuaris jätkus kõrge nõudluse kiuste peamiste Põhja-Ameerika ja Euroopa ning Aasia vaheliste vedude odavnemine, mistõttu viibivad laevafirmade uute liinide käivitamine.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.