Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind
Kui raskeveoki maks muutub lihtsalt maanteemaksuks, siis kas sellel üldse mõtet on, küsis Pind. Kui see maksukoormust ei tõsta, siis pole seda vaja ehk muutagi, arvas ta.
Mina olen maanteemaksu poolt, kui see maksukoormust suuremaks ei tee, otsustas vedaja. „Maksukoormus tõuseb praegu igal pool, kõrgem maks tõstaks ju muidu logistikaahela hinda ja sealt tõusevad kaupade ja teenuste hinnad,“ ütles Pind. Samas oli ta nõutu, kas maksu on üldse vaja muuta, sest Läti riik lükkas selle samuti majanduslikel kaalutlustel edasi. „Nad pidid maksu kehtestama 2010. aasta jaanuarist. Ma ei tea täpselt kaalutlusi miks nad seda edasi lükkasid, aga seal taga olid majanduslikud kaalutlused. Vist siis, et Läti vedajate konkurentsivõimelisust hoida,“ arutles Pind.
Samas on selgusetu veel, mil moel maksumuutus vormistatakse. „Oleneb kas auto on kohustatud maksma maksu aastapõhiselt nagu raskeveokimaks praegu või maksab ainult selle aja eest, kui ta reaalselt Eestis viibib,“ arutles veofirma omanik. „Kui summa jääb samaks, siis ükskõik, kuidas seda nimetatakse, aga kui koormus ka tõuseb sellega seoses, siis loomulikult teeb see elu raskemaks ja hakkab veohindades kajastama,“ oli ta kindel.
Et kõnealune maksumuutus hakkaks raha küsima ka välisvedajatelt, kes Eesti teedel sõidavad, tegi vedaja rõõmsamaks. „Selle poolt ma olen alati olnud, teistes riikides on ka Eesti vedajad sunnitud rahasid maksma, teemakse tasuma, miks peaks Eesti tee ka tasuta olema?“ lausus Pind.
Seotud lood
Reformierakond loobus kavast muuta Eesti raskeveokimaks teekasutusmaksuks, millega hakanuks siinsete teede kasutamise eest maksma ka välismaised tee kasutajad. Eesti vedaja aga maksab nii veoki omamise ja välismaiste teede kasutamise eest edasi.
Kui maanteemaksu kogumisest läheks Eesti teed paremaks, siis on ideel jumet, arvas Applaford ES ASi juht Raivo Nirk.
Eesti vedajad juba ammu maksavad teistes riikides maanteemaksu, aga teise riigi vedajad ju Eesti teedel sõitmise eest ei maksa, võrdsus tuleb jalule seada, arvas Lääne-Viru maavanem ja veofirma Lajos ASi omanik Einar Vallbaum.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.