• 27.01.11, 12:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reform laseb vedajail vedamise eest topelt edasi maksta

Reformierakond loobus kavast muuta Eesti raskeveokimaks teekasutusmaksuks, millega hakanuks siinsete teede kasutamise eest maksma ka välismaised tee kasutajad. Eesti vedaja aga maksab nii veoki omamise ja välismaiste teede kasutamise eest edasi.
Peaminister Andrus Ansipi sõnul on põhjuseks, et ei ole head viisi maksu kogumiseks. „Oleme põhjalikult analüüsinud ja meie lõplikus programmis seda ei ole,“ kommenteeris peaminister Andrus Ansip tänasel Valitsuse pressibriifingul.„Me ei leidnud tehnilist viisi, kuidas seda teostada.“
Praktiline probleem on tema sõnul samas olemas, sest meie ettevõtjad maksavad lisaks Eesti raskeveokimaksule ka Euroopas teede kasutamise eest. Samas toovad tasuta teed siia nii reostuse kui liiklusohtlike olukordade probleemi. "Üks võimalus neid probleeme lahendada on maksuvabade teedega välismaiseid veokeid siia mitte kutsuda. Sellest ka ahvatlus maksu kehtestada."
Teekasutusmaksuks muutmine kerkis päevakorda mullu oktoobris, kui Reformierakond avaldas oma transpordipoliitika programmi, mis nägi ette raskeveokimaksu muutmist maanteemaksuks.
Raskeveokimaksu maksavad Eesti transpordifirmad veoki omamise eest 2004. aastast.

Seotud lood

Uudised
  • 18.10.10, 13:08
Avalda arvamust: raskeveokimaksust teha maanteemaks või mitte?
Reformierakond tuli idee peale, et senise raskeveokimaksu võiks ümber muuta hoopis maanteemaksuks, mis laieneks ka siis välisvedajatele, kes Eesti riigi teedel vuravad.
Uudised
  • 18.10.10, 14:49
Dinotrans: maanteemaks tõstaks veohinda
Raskeveokimaksu muutmine maanteemaksuks tõstaks kindlasti veohinda, kui sellega kaasneks maksukoormuse suurenemine arvas Dinotrans tegevjuht ja üks omanikest Lauri Pind
Arvamused
  • 15.11.10, 13:38
Palju vedajad maksavad  Reformile raskeveokimaksu kaotamise eest?
Reformierakond avalikustas, et kavatseb majanduspoliitika eesmärkide nimel läbi viia struktuurseid reforme, millest üks näeb ette raskeveokimaksust maanteemaksu tegemise.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele