Augustis läks pankrotti Trailway kaubamärgi all haagiserendiäri ajava Lamont Grupi omanik Rae Haldus. Firma omanik Peep Nork ütles, et hetkel nad otsivad firma müügiplatsile uusi rentnikke, et saaks oma võlgu heastada.
Et pankroti läinud Rae Halduse omanduses olev Lamont Grupp ei ole ikka veel tänaseni äriregistrile oma möödunud aasta aruannet esitanud, pani see kulmu kergitama ning selle tagamaad uurima. Tagatipuks müüakse enampakkumisega eelmise aasta oktoobrist veel juba pikemat aega kahe firma omanduses olevat kinnistut, kus Trailway haagiserendiäri õitses.
Peep Nork kinnitas, et käesoleval ajal otsib ta aktiivselt Jüris Aruküla tee 2 olevale kahe hektarilisele kinnistule rentnikke, et firma saaks rahuldada võlausaldajate nõudeid. Samuti tegeleb Nork oma klientidelt võlgade sissenõudmisega. Ainuüksi tänavu on Lamont Grupp kohtutäiturite läbi ametlikes teadeannetes võlgu sisse nõutanud üle 1,1 miljoni krooni.
Lamont Gruppi varad on läinud realiseerimisele. “Liisingettevõtted on müünud haagiseid erinevatele osapooltele, transpordifirmadele ja välisriikidesse,” ütles Nork. Tema sõnul lõpetasid liisingfirmad eelmisel ja käesoleval aastal firmaga liisinglepingud. “Eelkõige oli küsimus selles, et keegi ei osanud enam määratleda haagiste turuhinda, mis oli lühikese aja jooksul kukkunud isegi viis korda,” selgitas Nork.
Hetkel on firmal üleval ka 3,4 miljoniline maksuvõlg. “Loomulikult olid ka meil makseraskused, kuna maksekäitumine meile oli halvenenud oluliselt,” tähendas Nork selle peale. Tema sõnul on varade realiseerimine põhjuseks, miks ettevõte pole saanud seni majandusaasta aruannet lõpetada.
Kas haagiserendiäri kohal seisab pankrotioht, vastas Nork, et ei oska sellele küsimusele vastata. Ta ütles, et kui nad suudavad mõistliku ajaga - poole aastaga - oma kinnistule rentniku leida, siis on lahendus helgem. Järelikult selgub firma saatus kevadeks.
2008. aastal investeeris Lamont Grupp rendipargi suurendamisse 18,4 miljonit krooni, ettevõtte müügitulu oli ca 20 miljonit ning aruande aasta puhaskahjum ligikaudu 2,5 miljonit. 2008. aastal oli Lamont Gruppil materjaalset põhivara 65 miljoni krooni väärtuses, samas on kohustuste suurus ligikaudu 60 miljonit.
Trailway kaubamärgi all tegutsenud haagiserendiäri ostis endine gasellfirma ning tänavu aasta alguses pärast ebaõnnestunud saneerimist pankrotistunud, Peep Norki osalusega ja tema juhitud Euro Truck Trade Center AS 2006. aasta jaanuaris tollase Hansapanga tütarfirmalt.
Harju Maakohtu andmeil andis avalduse Rae Halduse pankrotiks sisse ettevõte ise, tänavu augusti viimasel päeval kinnitati Rae Halduse pankrotihalduriks Indrek Naur.
Seotud lood
40% ulatuses Eesti kapitalil olev kasutatud veokite müüja, kiirelt kasvanud ettevõte Euro Truck Trade Center (ETTC) loodab saneerimise läbi uuesti jalad alla saada.
Kohus võttis eile menetlusse SEB nõude mullu pankrotistunud Arco Transiga seotud olnud ärimeeste haagiseäri Haagiserent ASi pankrotiks. Ajutine haldur selgub järgmisel nädalal.
Eile kuulutas Harju maakohus välja kunagise Gaselli TOPi staari Euro Truck Trade Centeri pankroti, võlausaldajaid oodatakse mai lõpuks, ilmneb ametlikest teadaannetest.
Haagiserent ASi pankrotti nõudva SEBi kommunikatsioonijuhi Silver Vohu sõnul nõuab pank firma pankroti alustamist, kuna ettevõttel olid püsivad makseraskused ja pakrotieelsed tunnused.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.