Logistikauudiste lugeja tõstatas küsimuse, kas mitte autojuhtide töö- ja puhkeajaseaduse juures pole tegemist hoopis konkurentsi kontrolliva seadusega, mis ahistab just autojuhti ja vedudega tegelevaid inimesi.
Autotranspordifirma Aviator OÜ juht Urmet Maripuu märkis, et firmad, kes eiravad seadust, on konkurentsieelises võrreldes nendega, kes normide järgi käituvad. Selle peale kommenteeris lugeja, et seadus on vedajaid ahistav ning tõstatas küsimuse, kas kõik on seaduse ees võrdsed?
"Vaataks seda töö- ja puhkeaja seadust kas teisest vaatevinklist. Kas needsamad politseinikud on vähem ohtlikud kui nad on 24 tundi järjest valves?," küsis ta ning lisas, et sama võiks küsida teiste tähtsate ametnikkude ja ärimeeste kohta, kui nad peale 15 tunnist tööpäeva oma Hummeriga koju sõidavad.
Kas see pole imelik, et autojuht peab tõestama, et ta pole pikema pausi ajal sõitnud, see oleks nagu a'priori pätiks kuulutamine ja autojuht peab vastupidist tõestama, arutles ta. "Sõidan igapäevaselt meie teedel ja ma küll ei ütleks, et raskeveokitega oleks rohkem probleeme kui sõiduatuodega. Tunnistagem nüüd ausalt, et tegemist on hoopis konkurentsi kontrolliva seadusega, mis ahistab just autojuhti ja vedudega tegelevaid inimesi," diskuteeris arvaja.
Ta ei pea küll silmas, et veokite juhid võiks sõita 24/7 järjest, kuid teades seda kohati lausa absurdini minevat kontrolli, siis sellega on liiale mindud. "Minu oma silme ees tegi Eesti Politsei veokijuhile trahvi selle eest, et tema 2 nädala tööaeg oli 93 tundi. Möelge, kas seda on palju ja kui palju meil on inimesi, kes teevad vähem? Vähesed, kel õnnestub töötada 9 tundi päevas ja 5 päeva nädalas ja sellel konreetsel juhil on selle aja sees ka Tartu ja tagasi sõit kuna ta elab Tartus. Samas need politseinikud ise olid sellised, et silm vajus juba kergelt kinni- ilmselt öö läbi tööl olnud," kirjutas logistikauudistele kommenteerija.
Seotud lood
Eile kontrollis politsei Tallinnas raskeveokitele kehtivate nõuete täitmist. Ligi kahekümnest peatatud sõidukist ei esinenud probleeme vaid kolmel.
Eelmisel nädalal politsei poolt korraldatud raskeveokite kontrolli käigus vastas nõuetele vaid umbes 15% veokitest. Enim rikuti veokite tehnilise olukorra ja juhtidele esitatavaid sõidu- ja puhkeaja nõudeid. Veofirma juhi sõnul astutakse üle normide selleks, et firmal hing sees hoida.
Transporditeenuseid pakkuvate ettevõtete juhid soovitavad raskeveokite seaduserikkumiste vähendamiseks tihendada politsei kontrollreide, mitte suurendada karistusi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.