• 24.09.10, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Politsei kontroll: 75%-l raskeveokitest esines rikkumisi

Eile kontrollis politsei Tallinnas raskeveokitele kehtivate nõuete täitmist. Ligi kahekümnest peatatud sõidukist ei esinenud probleeme vaid kolmel.
19 raskeveoki kontrollimisel avastati rikkumisi, mis puudutasid nii juhtide sõidu- ja puhkeaega, veose dokumentatsiooni, sõidukite ülekaalu või mõõtmeid kui ka autode tehnilist seisukorda. Tõsisematest tehnilistest puudustest oli ühel veokil pooleks murdunud raam ning teisel purunes pidurivoolik ajal, mil auto kaalule sõitis.
Politsei- ja Piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna liiklusametnik Priit Tuuna sõnul on kuni 44 tonni kaaluv autorong liikluses igal juhul suurema ohu allikas „Massierinevuse tõttu on raskeveokite osalusel juhtunud liiklusõnnetuste tagajärjed kordades rängemad. Samuti on neil sõiduautodega võrreldes tunduvalt väiksem manööverdamisvõime. Kui sellele lisada veel juhi magamatuse tõttu vähenenud tähelepanelikkus ja reageerimisvõime ning sõiduki ülekoormatus  või tehniline rike, siis on ohutegur kordades suurem,“ ütles Tuuna.
Kokku avastati 19 veoki kontrollimise käigus üheksa sõidu- ja puhkeaja normide rikkumist. 12 veokit suunati erinevate tehniliste probleemide tõttu erakorralisele ülevaatusele. Neljal juhul olid sõidukid Teeseaduses ette nähtud maksimaalsest lubatud massist raskemad või ei vastanud nõuetele veose mõõtmed. Avastati ka üks ohtlike veoste autoveo eeskirja rikkumine, kus gaasiballoone vedaval autol puudus vajalik dokumentatsioon ning balloonid polnud transportimiseks nõuetekohaselt kinnitatud.
Eilsega lõppes Politsei- ja Piirivalveametis selle aasta mais alanud raskeveokite ning kommertssõidukite kontrollijate koolitus, mille käigus said 20 politseinikku üle Eesti põhjalikud teadmised nendele sõidukitele kehtivast regulatsioonist ja kontrollimise metoodikast. Koolitust aitasid läbi viia Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Maanteeamet, Maksu- ja Tolliamet, Volvo Estonia OÜ, Tehnoülevaatajate Liit, AS Sebe, Haanpää OÜ, Tööinspektsioon, Autoettevõtete Liit ja Tallinna Tehnikakõrgkool.
 

Seotud lood

Uudised
  • 28.09.10, 11:57
Rahvusvaheliste vedude firmad pelgavad välisriikide trahve
Rahvusvaheliste kaubavedudega tegeleva Olbtar ASi juhataja Toomas Olbrei kinnitusel peavad rahvusvaheliste vedude ettevõtted kõiki norme hoolega jälgima, sest suurtes välisriikides on trahvimäärad tehniliselt korrast ära ning sõidukijuhi töö- ja puhkeaja seaduse rikkumisel kõrged.
Uudised
  • 27.09.10, 14:57
Vedaja: ellujäämise nimel astutakse üle piiride
Eelmisel nädalal politsei poolt korraldatud raskeveokite kontrolli käigus vastas nõuetele vaid umbes 15% veokitest. Enim rikuti veokite tehnilise olukorra ja juhtidele esitatavaid sõidu- ja puhkeaja nõudeid. Veofirma juhi sõnul astutakse üle normide selleks, et firmal hing sees hoida.
Uudised
  • 28.09.10, 10:39
Vedaja: rikkis veokid meie teedel on suur probleem
Transporditeenuseid pakkuvate ettevõtete juhid soovitavad raskeveokite seaduserikkumiste vähendamiseks tihendada politsei kontrollreide, mitte suurendada karistusi.
Uudised
  • 28.09.10, 15:46
Lugeja arvab: seadus ahistab juhte ja vedude korraldajaid
Logistikauudiste lugeja tõstatas küsimuse, kas mitte autojuhtide töö- ja puhkeajaseaduse juures pole tegemist hoopis konkurentsi kontrolliva seadusega, mis ahistab just autojuhti ja vedudega tegelevaid inimesi.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele