„Kui krahh tekkis, suvel puhkuste ajal, ei jõudnud firma liisingut maksta. Pank võttis vara ära ja müüs Euroopasse võileivahinna eest maha. Eks vaheraha jäi saamata,“ kommenteeris Perling SEBi nõuet. Kaljusaar aga selgitab, et „seal jäid liisingud üles“. „Asjad läksid veidi käest ära,“ lisas Kaljusaar.
2008. aastal tegi audiitor ettevõtte aastaaruandes märkuse, et ettevõtte lühiajalised kohustused ületavad käibevara 16 miljoni krooniga, mistõttu võib tulla raskusi lühiajaliste kohustuste tähtaegse täitmisega. Ettevõtte kapitalirendikohustused ulatusid sama aasta lõpuks 38 miljoni kroonini, kogu laenukoormus ligi 60 mln kroonini. Firma käive moodustas 33 ja kahjum 3 miljonit krooni.
Tänavu juulis vahetas omanikku ka Perlingule ja Kaljusaarele kuulunud kümneaastase ajalooga Haagisekeskus OÜ, mis importis ja müüs maailma ühe suurema, Saksamaa haagistetootja Krone haagiseid ning hoidis Eestis aastaid turuliidripositsiooni.
"Haagisekeskus sai jah maha müüdud, sest olen juba aasta jagu uues ettevõttes Trailer Estonia. Tegime vangerduse, et Trailer Estonia sai Krone haagiste müügi ja Haagisekeskus hoolduse ja remondi osa. See on Krone strateegia olnud alati ja ega see hooldus kõige paremas seisus ka olnud,“ selgitas Perling. „Meil olid seal Haagisekeskuses ja Haagiserendis haagiste tagaisostugarantiid. Ütleme nii, et 200 haagist tagasi osta ei ole odav lõbu,“ selgitab ettevõttest väljumist Kaido Kaljusaar.
Kas peagi võib oodata Haagisekeskuse pankrotimenetluse alustamist, Perling kommenteerida ei osanud, sest on enda sõnul viimasel aastal teises firmas tegutsenud. „Paberil olin ma jah omanik ja juhatuses, aga igapäevaselt tegin teise firma tööd,“ lisas Perling. Ettevõtte teine endine omanik Kaljusaar on konkreetsem ja vastab küsimusele, kas Haagisekeskus on teel pankrotti - „Jah“.
Tippaastal - 2007 - müüs Haagisekeskus enam kui 400 uut haagist, parima aasta käive ulatus 175 miljoni kroonini. Viimastel andmetel teenis ettevõte 2008. aastal kokku varisema hakanud haagisteturul 120 miljoni kroonise käibe juures ligi 5 miljonit krooni kahjumit.
Praegu kuulub varem Arco Transpordi ja Arco Transiga samale aadressile registreeritud ettevõte mullu loodud EVERA Consultings OÜ-le, mille omanik Hardi Reiter kuulub mitmete likvideerimisel või sundlõpetamisel olevate firmade juhatusse.
Mullu juunis asutatud Trailer Estonia teenis esimesel aastal 2,5 mln kroonise käibe juures ligi 600 000 krooni ärikasumit.