KaroTrans AS juhatuse liige Meelis Rosenstein jääb esimese poolaasta tulemustega rahule, sest teise kvartali hinnad ületasid plaanitut.
"Metsavedude sektoris suuri kõikumisi pole olnud. Euroopavedudel oli esimese kvartali kulubaas suurem, kuid samas olid teise kvartali veohinnad kõrgemad kui prognoosisime. Nii et kokkuvõttes on suurenenud nii käive kui kasum," sõnas ta, täpsustamata konkreetseid tulemusi.
"Kuna prognoosid olid meil suhteliselt konservatiivsed, siis tegelikkus on osutunud natukene paremaks. Negatiivselt on prognoose mõjutanud talveperioodi kütusekulu, positiivselt kevadine Soome sadamatööliste streik ning autode suhteline defitsiit," lisas ta.
“Kõik, mis metsapoolt puudutab, läheb kindlasti prognoositult või veelgi paremini, sest see turg on suhteliselt stabiilne ja seal suuri kõikumisi ei ole. Metsaveod on august väljas juba eelmise aasta sügisest. Euroopavedudel loodame ka paremat tulemust kui eelmine aasta, kuid kuna turg on suhteliselt heitlik, siis tegelikkust mõjutab eelkõige autode suhteline defitsiit ning üldine majanduse kosumise kiirus,” sõnas Rosenstein. Ka Vallbaum on sügisese töömahu suhtes positiivselt meelestatud: “Ent, kui talv tuleb sama külm ja lumine kui eelmine, siis see võib saada väga paljudele firmadele veel saatuslikuks. Enam ei ole seda kokkuhoitud raha, mille abiga talv üle elada. Eelmine aasta elati veel vanadest rasvadest,” toonitas ta.
Olukorra halvenemist transpordisektoris Rosenstein ette ei näe: “Ma olen pigem seda meelt, et suurem langus on möödas. Kriis metsanduses on kindlasti läbi. Pigem mõjutavad positiivselt seda sektorit tugevad äikesetormid, mis laastavad metsi nii Eestis kui naaberriikides ehk prognoosimatut tööd tuleb juurde. Juba palutakse appi näiteks Valgevenesse ja Soome,” sõnas ta. “Tõenäoliselt tuleb veel mingeid pankrotte, ma selles ei kahtlegi, aga suuremad ebaõnnestumised on seljataga. Need, kes on ellu jäänud, need teoorias võiksid püsima jääda ka,” arvas ta.
KaroTrans kaotas eelmisel aastal üle poole käibest, teenides 51 mln krooni müügitulu. Aastatagune 630 000 kroonine ärikahjum asendus mullu 1,1 mln kroonise ärikasumiga.
Seotud lood
Lajose omaniku Einar Vallbaumi sõnul on turule tekkinud libalogistikud, kes tellivad koormaid, ent raha selle eest ei maksa.
Kui mullu iseloomustas suuremate vedajate tulemusi kahanemine, siis tänavu ootavad autovedajad tulemuste paranemist. Kohati on tööd rohkem kui veokeid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.