• 04.08.10, 10:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Küsitlus: kas Eesti vajab automaksu?

Viimastel nädalatel diskuteeritakse palju teemal, kas Eestis peaks kehtestama automaksu. Mida arvavad ettevõtjad?
Mari Jüssi, Eesti Rohelise Liikumise säästva transpordi ekspert
Automaks, kui see kehtestada, peaks mõjutama eestimaalasi ostma rohkem kütust säästvaid ja vähem keskkonda saastavaid autosid. Praegu oleme me selles osas Euroopa keskmisest ikka päris kõvasti maas. Meie inimesele meeldivad millegipärast keskmisest võimsamad ja sedavõrra ka rohkem keskkkonda saastavad autod.
Arvan, et kõige mõistlikum ja tulemuslikum oleks see maks lisada uute autode hinnale vastavalt selle CO2 heitmete kogusele. Sest praegu tundub, et muud hoovad ei ahvatle inimesi säästlikumaid autosid ostma. Samuti pole mõtet maksustada näiteks vanu "mossesid", kehtestada mingeid lokaalseid aastamakse vmt.
Sellega ei taha ma öelda, et autod peaks ära keelama, vaid õhutada inimesi soetama senisest ökonoomsemaid ja vähem saastavaid masinaid.
Silva Tomingas, ASi TEA Kirjastus juhatuse esimees
Automaksu mingil kujul võiks kaaluda, ent selle tagajärjel ei tohi tekkida olukorda, et meil on vilets autopark nagu osades maades on juhtunud. Väikse mootoriga aeglased autod koos kiirete autodega tekitavad liikluses tänagi probleeme ja tahaks loota, et piirangutega me ei suurenda liiklusohtlikku olukorda. Selle asemel, et korrastada teid, tekitaksime uusi ohuallikaid.  
Ma pole mootori pealt maksustamise poolt, see on ohtlik ja totter tänast tehnikat arvestades. Nii tekitame probleemi nagu see on Norras, kus kehtisid samuti teatud piirangud ja kus on aeglane autopark. Pigem võiks liikuda Saksamaa kogemuse suunas, kus on korralikud autod, kiirus ja teed. 
Hele Hammer, ASi Telema juhatuse esimees
Kuna oleme põhimõtteliselt Eesti ühiskonnas kokku leppinud, et soovime riigi poolt teenuseid nagu kiirabi, infrastruktuurid, politsei ja koolid, on loogiline järeldus, et peaksime tahtma ja suutma ka makse maksta. Ideaalis, mida rohkem on võimalik tarbitavat teenust klapitada teenust tarbiva ühiskonna osaga, seda parem. Seega automaksul on täiesti oma roll — püüd maksustada neid, kes riigi poolt ehitatavaid teid kasutavad ja/või ühist keskkonda saastavad.
Ma ei ole ekspert ütlema, mis alustel täpselt seda rakendama peaks. Kuna automaksu rakendamise eesmärk on vähemalt kõlamajäänult saastamise vähendamine, siis pigem tuleks maksustada auto kasutamist kui omamist või registreerimist. Samuti võiks sel juhul sõltuda maksu suurus saaste ulatusest.
 

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.10, 10:20
Automaks: saastad - maksad
Autode maksustamise teema hõõgub Eestis tuha all juba aastaid. Aeg-ajalt lahvatab leek üles, kuid alati leidub keegi, kes selle kustutusvahendit valimata koheselt lämmatab.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele