Võrreldes eelmise aasta juuniga, kahanes selle aasta juunis sõidukikaubandus ligi kümnendiku ja mootorikütuste müük üle kümnendiku, selgub majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommentaarist.
Statistikaameti andmetel vähenes juunis jaemüük püsivhindades 7%, ulatudes 4,8 miljardi kroonini. Eelmise kuuga võrreldes kasvas müük 2%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu jäi aasta varasemaga võrreldes pea samale tasemele.
Nõudlus siseturul püsib endiselt nõrgana, mida näitab jaekaubanduse vähenemine võrreldes eelmise aastaga. Samas on ka registreeritud töötus kahe protsendipunkti võrra suurem kui eelmise aasta juunis (jaanuaris ulatus vahe enam kui 8 protsendipunktini). Tuleviku suhtes lisab optimismi tööstussektori kiire taastumine ning oluliselt paranenud olukord eksporditurgudel. Lisaks näitavad uuringud, et tarbijatel on kindlustunne oluliselt suurem kui aasta tagasi. Seniste trendide jätkumisel on oodata ka jaemüügimahtude languse peatumist.
Sõidukikaubandusettevõtete müügimahud vähenesid aastases võrdluses 6% võrra, peale seda kui mais oli suudetud mõningast kasvu näidata. Tugevas languses püsib mootorsõidukite hooldus ja remont, kus mahud vähenesid aastaga enam kui viiendiku võrra. Samuti püsib languses mootorikütuse jaemüük, mis kahanes aastaga 14%. Seejuures on mootorikütuse müügiga tegelevate ettevõtete müügitulu hoopis kasvanud 3% võrra. Majanduse elavnemise jätkudes on oodata ka siin segmendis languse pidurdumist.
Juunis kasvas toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüük spetsialiseeritud kauplustes 66%. Samas on selle segmendi osakaal kogu jaekaubanduses veidi üle kolme protsendi ning mõju kogukäibele on suhteliselt marginaalne. Lisaks eelnevale kasvasid mahud juunis 4% võrra farmaatsia- ja meditsiinikaupade, kosmeetika ja tualetitarvete jaemüügis. Kasutatud kaupade jaemüük kauplustes ja muu jaemüük väljaspool kauplusi jäi aasta varasemaga võrreldes samale tasemele. Ülejäänud kauplusegruppides olid mahud väiksemad kui eelmise aasta juunis.
Suurematest kauplusegruppidest jätkab müügi langus aeglustumist toidukaupade osas, mis langes aastaga 3%. Samas on peatunud toidukaupluste müügitulu langus, jäädes aastatagusega pea samale tasemele. Seega mahtude vähenemist on suudetud kompenseerida kõrgemate hindadega.
Müügilangus on stabiliseerunud ka majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide osas, mille mahud kahanesid aastaga 14%. Müügimahtude poolest oli juuni siiski vastavale kauplusegrupile aasta tugevaim kuu. Samuti on kuises võrdluses suudetud kasvu näidata kõigil kuudel alates märtsist. Mõnevõrra kehvemaks osutus juuni tekstiiltoodete, rõivaste, jalatsite ja nahktoodete jaemüügile, kus mahud vähenesid aastaga 3% võrra. Samas suutsid ettevõtted oma müügitulu kasvatada aastaga enam kui kümnendiku.
Eesti Konjunktuuriinstituudi poolt juulis korraldatud küsitluse kohaselt jätkas kaubanduse kindlustunde indikaator kasvu, jõudes tasemetele, mida nähti viimati 2007. aastal. Peamiselt põhjustas tõusu hinnang müügile eelneva 3 kuu jooksul. Tarbijabaromeeter jäi juulis eelneva kuuga samale tasemele.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.