Kreeka laevaomanikud ootavad laevade madalamaid hindu, et laiendada laevastikku, vahendab Bloomberg Royal Bank of Scotlandi pankurit.
Royal Bank of Scotland on Kreeka laevaomanike suurim rahastaja.
Maailma suurima laevamaakleri Clarkson Resrearch Services andmetel on uue kahe miljoni barrelilise kandevõimsusega naftasupertankeri ostukulu kasvanud tänavu viis protsenti, 104 miljoni dollarini.
Rauamaaki vedavate laevade, millele on Panama kanal liikluseks liiga kitsas, hind on tõusnud 6,3 protsenti, 59,5 mln dollarile laevast.
„Hinnad liiguvad tõenäolisemalt alla, mitte üles,“ ütles panga laevandussektori krediteerimise osakonna juht Lambros Vernavides. „Laevatehastel on jätkuvalt töös suured tellimused. Kui need tööd saavad tehtud, on nad meeleheitlikumad, et leida uusi tellimusi.“
Kreeka laevaomanikud ja operaatorid omavad suuremat laevastiku, kui ükski teine riik. Ka Kreeka uued laevatellimused on suuremad, kui Saksamaal või Hiinal. Kreeka on tellinud 19,2 mln tonni uut laevastiku, Saksamaa 16,8 miljonit ja Hiina 15,2 miljonit tonni.
Tellitud laevade arvult on esikohal sakslased, kellele ehitatakse 933 alust võrreldes Kreeka 857 ja Hiina 710 laevaga.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.