Eesti riik ja SAS said kokkuleppele, et viimane müüb oma Estonian Airi suurosaluse Eestile, ilmneb SASi ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teadetest.
Täna saavutasid Eesti riik ja SAS kokkuleppe, mille järgi viimase senine 49% osalus Estonian Airis kahaneb. Edaspidi hakkab Estonian Airist Eesti riigile kuuluma 90% ja SAS-le 10%.
Eesti riik peab maksma 328 miljonit Eesti krooni ja SAS konverteerib umbes 32 miljonit Eesti krooni laenurahast aktsiatesse. SAS jääb 112 miljoni Eesti krooni osas laenupidajaks kuni aastani 2014.
Estonian Airile jääb võimalus osta SASi osalus ja SASle jääb võimalus müüa oma osalus peale nelja aasta möödumist.
SAS jätkab ärilist koostööd Estonian Airiga, teatas oma pressiteates SAS.
Eelmise aasta detsembris alustas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium SAS-ga läbirääkimisi Estonian Airi 49%-se osaluse ostuks. Toona teatas SAS, et müüb oma välismaised üksused, sest nii saab paremini keskenduda Põhjala regioonile.
Tänaseni kuulus lennufirmast Eesti riigile 34%, SASle 49% ja kohalikule investeerimispangale AS Cresco 17%.
Meenutuseks: aprilli lõpus kavattses Cresco oma osalusest lennufirmas loobuda, kui Eesti riik peaks Estonian Airis saavutama kontrollseisuse. "Valitsusel puudub nii nõudlikus sektoris, nagu seda on lennunus, toimetamiseks kompetents ja ka raha," teatas toona investeerimispanga põhiomanik Olev Schults.
„Oluline on rõhutada, et riik ei osta lennufirmat teistelt aktsionäridelt, vaid paneb koos SAS-iga täiendavat raha ettevõtte omakapitali vajalikeks investeeringuteks,“ ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ministeeriumi pressiteates. „Muudatused on riigi hinnangul möödapäästmatud rahvusliku lennukompanii tuleviku kindlustamiseks,“ lisas ta.
Partsi sõnul peab Estonian Air oma teenuste kvaliteediga võitma veelgi suurema osa Eestimaa elanike poolehoiu. „Ettevõte peab vastu võtma väljakutsed, mida tihe konkurents ja raske olukord lennundusturul praegu pakuvad,“ ütles ta.
Äriplaan, mille realiseerimiseks lisatavat kapitali kasutatakse, näeb ette uute ja ökonoomsemate lennukite ostmise. „Riigi jaoks on oluline arendada lennuühendusi meile strateegiliselt oluliste sihtkohtadega. Selleks hakkame tegema jõulist koostööd Eesti ettevõtjate ja turismisektoriga,“ lausus Parts.
Riik lähtub seisukohast, et rahvuslik lennukompanii peab olema kasumlik ja seda tuleb juhtida parimate äritavade kohaselt. Praeguses majandusoludes peab jätkuma firma kulude kokkuhoid, sest konkurents lennundusturul on tihe.
Estonian Air jätkab senist head koostööd Skandinaavia juhtiva lennufirmaga SAS ning viimase kaudu Star Alliance´ga. See võimaldab saada ka edaspidi osa eelistest, mis tulenevad ühiste lendude opereerimisest Stockholmi, Kopenhaageni ja Oslo suundadel ning võimaldavad osa saada soodustustest SAS-i koostööpartnerina.
Seotud lood
Tänase valitsuse istungi järel peetud pressikonverentsil möönsid peaminister Andrus Ansip ja majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et SASile võib osalus lennufirmas jääda, pigem võib nihkuda otsusutusõigus.
Tänavuse riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu järgi ühe muudatusena suunatakse rahandusministeeriumi vahenditest majandusministeeriumi valitsemisala eelarvesse 280 miljonit krooni Estonian Airi aktsiakapitali suurendamise rahastamiseks.
Ilmselt lähipäevail läheb riik Estonian Airi ostu otsustavale sirgele, ilmneb Bloombergist. Täna lennufirma ostu arengutest valitsuse istungil ülevaadet andnud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on seni jäänud tabamatuks.
Eesti riik saab peagi endale Estonian Airis juhtiva osaluse, teatab Bloomberg.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.