Tallinna Lennujaama nõukogu liige Viljar Arakas ütles KUKU raadios, et Läti airBalticu otsus Tallinnast uusi liine avada ja siia oma baas rajada on rõõmustav, aga Vilniuse lennujaama näitel ka muret tektiav.
Mõni aasta tagasi sisenes lätlaste lennufirma jõuliselt Leedu turule, kohalik lennukompanii aga suretati välja. Hiljem aga lõpetati otselennud Vilniusest ja kõik lennud pandi käima läbi Riia.
Arakas märkis, et air Balticu tegutsemine on selles mõttes positiivne samm, et nüüd tuleb otsustada, mida teeb Estonian Air ja selle üks omanikest – Eesti riik. Nüüd tuleb ju otsustada, kas riik tahab Estonian Airi arendada või hakkab riik hoopis doteerima mõningaid lennuliine. Näiteks võiks kasutusele tulla, mis on praamiliikluses.
Kõigepealt tuleks selgeks teha, mis on need linnad, millega lennuühenduse hoidmine on hädavajalik. Seejärel võiks välja kuulutada vähempakkumise ja liini teenindajat riigi poolt doteerida, selgitas Arakas
Suvel on Tallinnast võimalik lennata tõesti väga paljudesse kohtadesse, probleem on aga selles, et lendude tihedus ei ole rahuldav. Arakas märkis, et tema hinnangul oleks normaalne, et näiteks Londonisse saaks lennata iga päev.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov airBalticu enese Tallinna Lennujaama sisse sättimises midagi iseäralikku ei näe.
Juba juunist toimib Tallinnas airBalticu oma baas - mis, kus ja kuidas täpselt, sellest lubab lennufirma rääkida alles nädala pärast.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.