"Täpselt nii on!" kostis raskeveokimaksu ja teemaksu alasest kurtmisest kuuldes majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts resoluutselt.
Et Eestis erinevalt paljudest Euroopa liikmesmaadest teemaks puudub, on hea. "Kui kehtekstaksime euro-teemaksu, siis langeks selle suurim koormus just Eesti vedajate kaela," tõdes Parts. Sestap ongi vaja seda maksu vältida.
Siiski lahutas ta teemast siin väidetavalt maksunõksude varjus askeldavate välisvedajate loo. "Seda tuleb vaadata!" ütles minister sellistest välisvedajatest kuuldes otsustavalt.
"Kui tema põhitegevuskoht on Eestis, siis ta peab ka olema registreeritud Eestis," osutas ta sellisel juhul välismaalase maksukohulusele Eesti riigi ees.
Kuid läbivate transiitvedude osas pole Partsi sõnul midagi teha "Me ei saa vedajaid ebavõrdselt kohelda," lisas ta.
"Kui kehtestaksime Eestis teemaksu, siis kahjustaksime sellega Eesti ekspordivõimet," võttis minister seose kokku.
Seotud lood
"Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod AS juht ja omanik Peeter Kroonberg.
"See on loomulikult ebavõrdne! Iga päev lätlased-leedulased tambivad hindu alla," oli pahane EST Trans Kaubaveod AS omanik Sulev Saareväli välismaalaste maksuvaba askeldamise peale Eestis.
Kodune raskeveokimaks ja välismaine teemaks, millest välisvedajad siin priid, paistavad Eesti ametivendadele valusa paratamatusena, mida tihti ei tihata torkida - justkui muiste ei tohtinud hunti otsesõnu mainida...
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.