Ülehomme alustab kohtutes uut ringi ekspedeerimisifrma Russian Estonian Rail Services (RERS) hagi Eesti Raudtee (ER) vastu.
RERS nõuab Venemaal raudteeõnnetuse tagajärjel kasutuskõlbmatuks muutunud vagunite maksumuse hüvitamiseks 18,4 miljonit krooni.
ER leiab, et tulenevalt rahvusvahelisest kaubaveoeeskirjast (SMGS) on ER selles olukorras vahendajaks ja kõik juhtumiga seotud kulud katab Venemaa Oktoobriraudtee. Samas on Venemaa kohtus ER andmeil tunnistatud, et tegemist on force majeure juhtumiga, mistõttu ei saa ER vastutada varude hävimise eest.
Neli aastat tagasi toimunud õnnetuses sõitis Zubtsov-Aristovo vahejaamas raudteelt maha kaubarong, mille tagajärjel kuulus AS Hansa Leasing Russia omandis ja hageja kasutuses olnud vaguneist mahakandmisele 12 vagunit, kolm vagunit vajasid remonti. Samuti kuulus RERSile kuuluvatest vagunitest 11 mahakandmisele ja üks vajas remonti.
Vaidlusse kaasatud Venemaa raudtee analüüs näitas, et rong sõitis rööbastelt maha maapinna deformatsiooni tõttu ehk geoloogilistel põhjustel. Maakohus leidis, et seda väidet polnud piisavalt tõendatud.
Maakohus mõistis 16.10.2007 otsusega Eesti Raudteelt RERSi kasuks 18,4 mln krooni kahjutasu ja 0,9 mln krooni viiviseid välja. Ringkonnakohus tühistas apellatsioonikaebuses möödunud aprillis maakohtu otsuse ja suunas asja uuesti esimese astme kohtule arutada.
Ringkonnakohus põhjendas otsust menetlusnormide rikkumisega - maakohus jättis hagi rahuldamata tõendamatuse tõttu, et kostja ei ole tõendanud piisavalt määramatu jõu asjaolusid. Ringkonnakohus leidis, et esimese astme kohus oleks pidanud selgitama menetlusosalistele asjaolude tõendamise vajadust ja tegema ettepaneku täiendavate tõendite esitamiseks.
Seotud lood
"Nüüd tuleb kohtuistungi kohta lahend 6. jaanuaril 2010 kell 16:00," teatas Harju Maakohtu pressinõunik Kristina Ots eile toimunud AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) ASi Eesti Raudtee (ER) vastu esitatud haginõude arutleu kohta.
Möödunud aastal Äripäeva Ekspedeerimisfirmade TOPi võitnud Contimer OÜ nõuab Eesti Raudteelt kadunud kauba eest eest 2,7 mln krooni.
"Vastaspool arvab, et see oli loodusõnnetus, aga riigifirmas ju keegi millegi eest ei vastuta. Kui õigust ei tule, kaebame edasi," oli AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) juhatuse esimees Ervin Hasselbach pahane Eesti Raudtee peale.
"Kes süüdi, seda ütleb kohtuotsus. Kuid rahvusvahelise eeskirja järgi vastutab veose eest lõpuks see, kelle asukohamaal vedamine toimub," selgitas ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.