"Kes süüdi, seda ütleb kohtuotsus. Kuid rahvusvahelise eeskirja järgi vastutab veose eest lõpuks see, kelle asukohamaal vedamine toimub," selgitas ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
Tõepoolest, AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) veose saatis vedajana Venemaale Eesti Raudtee (ER). Andsime selle piiril üle Vene Raudteele, täpsustas Glase. Seega peaks RERS esitama nõude ER-i vastu, viimane omakorda pöördub Vene Raudtee poole. "Minu mäletamist mööda käis see asi läbi ka Venemaa kohtutest, kus leiti, et tegemist on vääramatu jõuga," nentis ta.
Tema sõnul olid õnnetuses hukkasaanud vagunid kantud rahvusvahelisse registrisse ER-i kaudu. Seega ER on siin juhtumis vaid üks vaheosaline. "RERS oleks vabalt võinud oma kahjunõudega pöörduda ka Vene Raudtee poole, kuid paistab, et nii oli tal mugavam...," tõdes Glase. Tema seletusel on imelik, et kahju nõutakse osapoolelt, kellel polegi võimaluist kolmandat osapoolt mõjutada "Venemaal ju ei võetud kedagi vastutusele ja leiti, et tegemist on vääramatu jõug," nentis ta. "Rahvusvaheline kokkulepe annab õiguse meie kaudu kahju välja nõuda. Nüüd peabki proovima, kuidas see asi praktikas toimib."
"Kui jaanuaris teeb kohus Eesti Raudteele kahjuliku otsuse, tuleb meil võtta ette kohtukäik Vene Raudtee vastu, et oma kahju sealt kätte saada," lubas Glase.
Esmaspäeval oli Harju Maakohtu Kentmanni tänava kohtumajas taas arutlusel RERSi 18,4 miljoni kroonine hagi ERi vastu. Selles kohtuloos nõuab RERS ER-lt 18 435 029,60 krooni Venemaal raudteeõnnetuse tagajärjel kasutuskõlbmatuks muutunud vagunite maksumuse hüvitamiseks. Üleeile kuulati istungil osapooled ära ja nüüd oodatakse lahendit 6. jaanuaril.
RERS leiab, et ER on talle võlgu 18,4 miljonit krooni vagunite eest, mis purunesid Venemaal neli aastat tagasi toimunud õnnetuses. Siis sõitis Zubtsov-Aristovo vahejaamas raudteelt maha kaubarong, mille tagajärjel kuulus AS Hansa Leasing Russia omandis ja hageja kasutuses olnud vaguneist mahakandmisele 12 vagunit, kolm vagunit vajasid remonti. Samuti kuulus RERSile kuuluvatest vagunitest 11 mahakandmisele ja üks vajas remonti.
Seotud lood
"Nüüd tuleb kohtuistungi kohta lahend 6. jaanuaril 2010 kell 16:00," teatas Harju Maakohtu pressinõunik Kristina Ots eile toimunud AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) ASi Eesti Raudtee (ER) vastu esitatud haginõude arutleu kohta.
"Vastaspool arvab, et see oli loodusõnnetus, aga riigifirmas ju keegi millegi eest ei vastuta. Kui õigust ei tule, kaebame edasi," oli AS-i Russian Estonian Rail Services (RERS) juhatuse esimees Ervin Hasselbach pahane Eesti Raudtee peale.
Ülehomme alustab kohtutes uut ringi ekspedeerimisifrma Russian Estonian Rail Services (RERS) hagi Eesti Raudtee (ER) vastu.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.