• 12.08.09, 15:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veofirmadest dividendimaksjaid kaks korda vähem

Möödunud aastal määras omanikele dividende 10 autoveofirmat, aasta varem plaanisid omanikutulu jagada 19 ettevõtet. Reaalselt maksid neist välja veidi enam kui pooled.
Vaatluse all olid käibelt 50 suuremat veofirmat Eestis, aluseks Äripäeva Autotranspordifirmade TOP.
Kokku määrati möödunud aasta eest dividendideks 20,6 mln krooni, mida on samuti enam kui kaks korda vähem kui aasta varem. Tollal määrati omanikele 44,2 mln krooni.
Reaalselt võeti välja siiski pea kolm korda vähem ehk 18,7 mln krooni. Kuna ülevaate koostamise ajaks ei olnud kättesaadavad kahe ettevõtte (Aatomik-Transport ja Hert-Transport), mille omanike vahel plaaniti jagada seitse miljonit krooni, võib summa ulatuda 25,7 mln kroonini.
Suurima summa ehk viis miljonit dividende plaanib tänavu võtta ASi Janvemar omanik, Janno Krantsiveer. Sama summa võttis ettevõtja ka 2006. aastal. Lõuna-Eesti ettevõtja on lisaks veondusele tegutsenud ka kiirlaenuäris.
Janvemar on 1995. aastal tegevust alustanud veofirma, mis osutab peamiselt vedusid Skandinaaviasse, käibest 2% annavad veod Eestis. Firma teenis eelmisel aastal 42,5 mln kroonise käibe juures, mida on miljoni võrra aasta varasemast enam, 1,4 mln krooni kasumit. Kasum kahanes aastaka 70% võrra. Kasumlikkust kahandas impordi vähenemine, konkurents turul, teenuste kallinemine ja ebatõenäoliselt laekuvate nõuete kulu.
Teisel kohal on EST-Trans Kaubaveod, mille kaks omanikku Reio Engman ja Sulev Saareväli jagasid möödunud aasta eest neli miljonit krooni.
EST-Trans Kaubaveod on Eesti suurim jahutatud toidukaupade vedudega tegelev firma, mis teenis möödunud aastal 126,3 mln kroonise käibe juures 12,4 mln krooni kasumit. Käive kasvas 4 ja kasum üle 22%. Möödunud aastal saavutas ta Äripäeva Autotranspordifirmade TOPis kolmanda koha.
Kolmandal kohal on Narva Auto AS, mille omanike vahel jagatakse 2,9 mln krooni. Ettevõte kuulub enamuses jalgpalliklubi Narva Trans presidendile Nikolai Burdakovile (41,74%) ja Tamara Arhipovale (16,29%). Ülejäänu ettevõttest kuulub 62 väikeaktsionärile.
Ettevõte teenis möödunud aastal 40 mln kroonise käibe juures 812 000 krooni kahjumit. Dividende võimaldas maksta kogunenud eelmiste perioodide kasum.
Möödunud aasta Autotranspordifirmade TOPi võitja, DLE OÜ ehk tänase nimega Port Trans Logistika OÜ kasumit ei jaotanud.
Möödunud aasta tulemuste järgi seab Äripäev veofirmad pingeritta Autotranspordifirmade TOPis, mis ilmub 23. septembril kuukirjas Logistika.
------------------------------------------------------------------------
Veofirmade dividendid  
 
 
 
50 käibelt suuremat veofirmat, määratud dividendid, kr
firma nimi 08 määratud 07 määratud 07 makstud
Lextrans OÜ0300 000300 000
Haanpää OÜ010 000 0000
Linford AS2 497 2772 562 8192 562 819
Parme Trans OÜ000
KaroTrans AS000
KMV AS02 000 0000
Jupiter Plus AS000
 

Seotud lood

Uudised
  • 24.08.09, 14:24
Ekspedeerijad vedajaist altimad dividende maksma
Kui poolesajast käibelt suuremast vedajast maksid 2007. aasta eest dividende iga viies, siis ekspedeerijaist ligi pooled.
Uudised
  • 22.09.09, 13:31
Kahjumis vedajate arv pea kahekordne
100 suuremat kohalikku veofirmat teenisid möödunud aastal käibele lisaks 13%, eelmise aastaga võrreldes. Kasum kahanes samas 60% võrra.
Uudised
  • 07.08.09, 17:22
Autovedude turuliidrid: enamus kaotas käibes-kasumis
Äripäeva Autotranspordifirmade TOPi käibelt 10 suuremast veofirmast kasvatas eelmisel aastal käivet neli ja kasumit kaks ettevõtet.
Uudised
  • 23.09.09, 09:45
Autotranspordi TOPi võitja tegutseb peamiselt välismaal
Möödunud majandusaasta tulemuste põhjal edukaim autotranspordiettevõte OÜ Kauritel teenindab peamiselt Skandinaavia ja endise Nõukogude Liidu riike.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele