Kuniks konteinerivedusid pakkuvad firmad oma turuosa suurusele keskendunud ärimudeleid ja -plaane üle ei vaata, ei maksa konteinerivedudes positiivseid muutusi oodata.
Laevandust puudutavate uuringutega tegeleva Drewry Shipping Consultants' viimane konteinerituru ennustus ütleb, et mahumuutused ja laevatellimuste ülesütlemine pole piisav majanduskriisiga võilemisel ja sektori tõsised probleemid püsivad. Halb uudis konteineriliinidele on, et häid uudiseid hetkel pole. Viimaste kuude jooksul arvamusliidrite välja käidud lootust süstivad sõnavõtud on vaid soovmõtlemine, võttis uuringufirma kokku turul valitseva olukorra.
Drewry viimase analüüsi järgi väheneb konteinerivedude arv aasta lõpuks 10,3%, järgmisel aastal järgneb sellele kuni protsendine kasv.
Uuring ennustab, et jooksval aastal käsitletakse 27 mln TEUd vähem kui 2007. aastal. See on halb uudis ka sadamaoperaatoreile ja investeerijaile.
Neil Dekker, uuringu ülevaate toimetaja kommenteeris: "Ehkki meie numbrid on hinnangulised, näiteks nafta hinda ei ole lihtne aasta lõpuni prognoosida, näitavad meie analüüsid konteinervedudele selleks aastaks 20 miljardi dollari suurust musta auku."
Ta lisas, et sektoril on lootust taastumiseks, kui firmad teevad läbi finantskollapsi, ühinevad või siis upuvad, müüvad selle käigus vara ja loobuvad tööjõust. Samas on tema hinnangul paljud laevafirmade käigud kuristiku vältimiseks seni kohati arusaamatuks jäänud.
Suviseks tipphooajaks uute teenuste turule toomine on lühinägelik või isegi ebaloogiline samm, lükates veelgi suurema surve alla praegused veohinna kergitamise katsed, mida viimastel kuudel paljudel suurematel liinidel laevafirmad teha on püüdnud. Lahenduseks pole ka laevade müümine, sest omanik küll vahetub, kuid laevastiku suurus ehk probleem püsib.
Tema hinnangul peavad laevaliinid üle vaatama ettevõtete äriplaanid ja -mudelid. Nimelt on väiksemad operaatorid kriisist hoolimata kasumlikult majandanud ning laieneda suutnud. Suurfirmad peaksid seega keskenduma jätkusuutlikumatele mudelitele ning mitte niivõrd turuosa suuruse imetlemisele ja selle nimel suuri riske võtma pühenduma. See kohandumine saab uuringufirma andmeil olema keeruline, sest turuosa ja selle suurus on viimase neljakümne aasta jooksul olnud käivitav jõud.
Drewry usub, kui laevafirmad rohkem kliendisuhetesse ja nende väljatöötamisse ning hoidmisse rohkem investeeriks, ei peaks laevafirmad ka üksteiselt hindadega ületrumpamist pelgama. Jooksvaks aastaks ennustab uuring keskmiselt 29,5% hindade alanemist kõikidel liinidel. Kaubasaatjale on selle hea uudise halb külg aga see, et hinnasääst tuleb teenuse usaldusväärsuse arvelt.
Seotud lood
Maailma üks juhtivamaid konteinerivedudekontserne Neptune Orient Lines teatas täna, et turul märgata olevatest taastumismärkidest lõpeb aasta kahjumis.
Üks konteineriveonduse autoriteetsemaid tippjuhte, Chee Chen Tung nõuab sektoris kartellidevastaste reeglite pehmendamist, mis aitaks kiirendada meeletu ülepakkumise leevendamist sektoris.
Laevaliine ühendava European Liner Affairs Associationi (ELAA) hinnangul ei ole veel märke konteinerivedude taastumisest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.