• 06.07.09, 12:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute laevade ehitamine praktiliselt peatunud

Laevatehaste tellimuste maht on kukkunud 92% võrra ehk uute laevade ehitamine on sisuliselt peatunud. Nii ehitajaid kui laevafirmasid ootab kärbuvate mahtude tõttu ees valus kohanemine.
Ülekuumenemisest jahtuv maailma majandus jahutab tugevalt maha ka laevatehaseid. Euroopa laevatehaste tellimused on kukkunud möödunud aasta septembrist 90% võrra, selgub laevatehaste ühenduse CESA uuringust.
Jooksva aasta I kvartali jooksul said 11,5 mln kaubatonni võimsad tehased tellimusi vaid 1,1 mln kaubatonni ehitamiseks. See tähendab erialaühenduse ennustusel pankrotte nii laevafirmade kui -ehitajate seas.
Võimsust jääb üle nii konteineri-, puistelaevadel kui tankereil. Samas kaubamahud üha vähenevad. Kasvuaastail tehtud tellimuste toel võib laevastik kasvada 2012. aastaks veelgi, tänasega võrreldes 50% võrra. See on kaasa toonud nii tellijate kui pankade surve laevade kas hilisemasele valmisehitamisele või tehingust lahti ütlemise.
CESA teatel on Euroopa laevaehitajaile võimaluseks enam mitte masstoodang, aga kitsamad nišid, näiteks eri- või tipptehnoloogiat nõudvad ehitustööd.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele