• 04.06.09, 16:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uued lennukihuku teooriad: piloodi viga ja lennuki lagunemine

Viimane ööpäev ei ole vrakiotsinguilt murrangulisi uudiseid või suuri leide toonud. Küll pakuvad kaks prantsuse juhtivat päevalehte lennuõnnetuse teooriateks valesti valitud sõidukiiruse ja lennuki õhus tükkideks lagunemise.
Ajaleht "Le Monde" vahendas uurimisele lähedal seisvat, anonüümseks jääda soovinud isiku sõnu, kelle väitel lendas lennuk tormi sisse vale kiirusega. Õhujõududega seotud allikas ei kommenteerinud, kas kiirus oli liigsuur või -madal.
Ajaleht avaldas ka lennukist saabunud teated:
- kell 23 - enne Senegali radaripildile jõudmist teatasid piloodid, et jõuavad tugeva turbulentsi, elektrit täis pilvede ja tugeva tuule piirkonda. Ilmasatelliitide andmeil puhusid regioonis tuuled kuni 160 km/h.
- kell 23:10 - järgmine sõnum teatab, et autopiloot on nn maas ja lennuk käsitsijuhtimisel. Ei ole teada, kas seda tegi meeskond või turvasüsteem automaatselt. Nimelt võib arvuti sekkuda, kui märkab süsteemides kusagil tõsist riket. Lennuki käsitsi kontrollimine on suurtel kõrgustel keeruline.
- samal minutil laekunud sõnum teatab, et näiteks lennuki stabilisaatorite kontroll läks üle varuelektrivarustusele.
- kell 23:12 - kaks teadet raporteerivad, et lennuki kõrgust, kiirust ja lennusuunda jälgivad kaks olulist süsteemi ADIRU ja Isis polnud enam töökorras.
- kell 23:13 - näitab sõnum elektrikatkestust pea- ja abiarvutis.
- kell 23:14 - viimane sõnum teatab ulatuslikest riketest lennuki süsteemides ning tugevast õhurõhu langusest salongis.
Ajaleht "Le Figaro" vahendas aga, et uurimisrühm tegeleb ka hüpoteesiga, et lennuk lagunes õhus tükkideks. Plahvatust aga Brasiilia uurijad täna hommikul välistasid.
Samuti said uurijad ajalehe Globo teatel uut infot tunnistajatelt. Kaks pilooti Hispaania lennufirmast Air Comet, kes lendasid marsruudil Lima-Madriid, ütlesid, et nägid õhus sähvatust ja tulekera kukkumist. Sähvatust kinnitas ka selle lennu reisija.
Air France´i Airbus A330-200 kadus ööl vastu esmaspäeva 226 inimesega pardal teel Rio de Janeirost Pariisi. Kuna lennukivrakki pole leitud, kukkus õhulaev tõenäoliselt Atlandi.
Brasiilia õhujõudude andmeil tegelevad kadunud lennu 447 lennuki jäänuste otsingutega 150 inimest. Täna leiti ka uusi jäänuseid St Peter ja St Paul saartest lõunas rannakaljudelt. Saared ise asuvad ca 600 kilomeetrit kirdes Fernando de Noronha saarestikust. Otsingute ala vähendati täna kuuele ruutkilomeetrile.
 

Seotud lood

Uudised
  • 05.06.09, 10:08
Müsteerium Air France`i õnnetuslennuki ümber jätkub
Müsteerium selle nädala esmaspäeval Atlandi ookeani kohal kadunuks jäänud Air France`i lennuki ümber jätkub.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele